طی مراسمی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایثار و شهادت بود

سرهنگ «ذوالفقاری» گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایثار و شهادت بود که برگرفته از فرهنگ عاشورا است و با انقلاب اسلامی نیز عجین شده است.
کد خبر: ۶۴۸۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸ - 03February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ پاسدار «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری امروز در اختتامیه جشنواره عکس شهدای گمنام استان ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، اظهار داشت: بسیج هنرمندان، اداره‌کل ارشاد اسلامی استان، شهرداری شهرکرد، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بسیج دانشجویی و بسیاری دیگر از ادارات و سازمان‌های استان در برگزاری جشنواره عکس مراسم تشییع شهدای گمنام همکاری داشتند.

وی افزود: عکاسی و عکس دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند نسبت به سایر حوزه‌ها مانند سینما، فیلم و... برتری و اثرگذاری بیشتری داشته باشد در حقیقت عکاسی یک رسانه بین‌المللی است و تمامی زبان‌ها بدون نیاز به ترجمه می‌توانند از عکس بهره‌برداری کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عکس می‌تواند انرژی، احساسات و پیام‌های بسیاری را به مخاطبان انتقال دهد برای مثال عکس‌هایی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی وجود دارد گویای این موضوع است.

ذوالفقاری با بیان اینکه عکس پل ارتباطی بین نسل‌های مختلف است، عنوان کرد: تحریف در عکس به ندرت رخ می‌دهد درحالی که متن می‌تواند قابل تحریف باشد و این موضوع بیانگر اهمیت عکس و عکاسی است به ویژه اگر عکس دارای محتوای غنی و ارزشمند همچون شهدای گمنام باشد.

وی با بیان اينکه امسال چهارمحال و بختیاری میزبان هشت شهید گمنام بود و در ۴۸۰ نقطه حضور پیدا کردند، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل پیروزی در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایثار و شهادت بود که برگرفته از فرهنگ عاشورا است و با انقلاب اسلامی نیز عجین شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امروز دشمنان تلاش بسیاری برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات دارند اما ملت هوشیار ایران مانند همیشه نقشه‌های دشمن را از بین می‌برند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار