رئیس ائتلاف «نبنی» در عراق:

السودانی هر چه سریع‌تر حضور نیرو‌های خارجی را پایان دهد

العامری ضمن محکومیت شدید حمله آمریکا به خاک این کشور، از محمد شیاع السودانی خواست که هر چه سریع‌تر به حضور نیرو‌های بیگانه در خاک عراق پایان دهد.
کد خبر: ۶۴۸۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵ - 03February 2024

السودانی هر چه سریع‌تر حضور نیرو‌های خارجی را پایان دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هادی العامری» رئیس ائتلاف «نبنی» در عراق، بعدازظهر امروز (شنبه)، به حمله بامدادی آمریکا به خاک عراق و سوریه واکنش نشان داد.

جنگنده‌های آمریکایی در واپسین ساعات شامگاه جمعه ۸۵ موضع را در خاک عراق و سوریه در واکنش به کشته شدن ۳ نظامی این کشور طی روز‌های اخیر هدف حمله قرار دادند. این حمله پس از آن انجام شد که آمریکا گروه‌های مقاومت عراق را مسئول کشته شدن نظامیان خود دانست.

هادی العامری این حمله را «تجاوز ظالمانه آمریکا» خواند و آن را به شدت محکوم کرد و گفت: آنچه شب گذشته آمریکا با حمله به مقر‌های امنیتی مرتکب شد؛ مقر‌هایی که مأموریتشان مشخص و وظیفه اصلی‌شان پاسداری از عراق و مرز‌های کشور در برابر تروریسم بود، بی‌شک نشان می‌دهد از شیوه تجاوز آمریکا در همه میادین امکان‌پذیر است و استاندارد معلومی ندارد.

العامری در ادامه از «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق خواست که در راستای صیانت از حاکمیت ملی و حفظ سلامت نیرو‌های امنیتی و زندگی شهروندان عراقی تلاش‌های پیوسته و جدی خود را برای پایان دادن هر چه سریع‌تر به «شر و بلایی» که حضور نظامیان خارجی در عراق مسبب آن هستند، ادامه دهد.

او در پایان از خداوند متعال برای شهدا رحمت و برای شهروندان عراقی که در حملات دیشب مجروح شدند، شفای عاجل مسألت کرد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها