مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلویه و بویراحمد خبر داد؛

برگزاری سه جشنواره در کهگیلویه و بویراحمد

«درخشان» گفت: جشنواره‌های فیلم، موسیقی و هنر‌های تجسمی فجر همزمان با سراسر کشور در دهه فجر در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۸۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶ - 03February 2024

برگزاری سه جشنواره در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، «امین درخشان» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد امروز (شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک دهه فجر اظهار داشت: فرهنگ، هنر و رسانه در پیدایش و استمرار انقلاب اسلامی از یک جایگاه و نقش بی نظیر برخوردار است.

درخشان با بیان اینکه باید به نشظ فرهنگی و هنری توجه شود و چراغ حوزه فرهنگ و هنر همواره روشن باشد تا بتوانیم برنامه‌های مختلف را برای مردم برگزار کنیم، افزود: برای دهه فجر امسال سه جشنواره پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال همزمان با سراسر کشور از ۱۶ تا ۲۳ بهمن ماه میزبان چهل و دومین جشنواره فیلم فجر خواهیم بود، که ۱۷ فیلم در موضوعات مختلف در چهار نوبت در سطح استان اکران خواهد شد.

وی عنوان کرد: سهمیه ویژه‌ای برای خبرنگاران و هنرمندان در اکران فیلم‌های چهل و دومین جشنواره فیلم فجر درنظر گرفته شده است.

 درخشان با بیان اینکه امروز جشنواره هنر‌های تجسمی در یاسوج افتتاح شد، و شاهد استقبال خوب هنرمندان در این جشنواره بودیم، ابراز داشت: ۳۶۰ به دبیر خانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر ارسال شد، که ۱۵ اثر به عنوان برگزیده معرفی و انتخاب شدند.

این مسئول با بیان اینکه باید به نشاط اجتماعی به عنوان اولویت فرهنگی جامعه توجه شود، افزود: در همین راستا در حوزه موسیقی که مورد استقبال قشر‌های زیاد جامعه است برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: جشنواره موسیقی فجر از ۲۵ بهمن آغاز و تا یکم اسفندماه با اجرای ۷ گروه موسیقی در زمینه‌های موسیقی محلی، موسیقی پاپ، موسیقی اصیل و موسیقی قشقایی در شهرستان‌های گچساران، دهدشت، بهمئی و دنا با بیش از ۲۰ مورد اجرا برگزار می‌شود.

درخشان خاطرنشان کرد: در دور دوم سفر رئیس‌جمهور جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۵۰میلیارد تومان به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اختصاص یافت که ۵۰ میلیارد تومان مربوط به زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی و ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تعمیر، تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی و هنری ارشاد استان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار