اردن هرگونه مشارکت با آمریکا در حمله به عراق را تکذیب کرد

ارتش اردن روز شنبه هرگونه مشارکت این کشور در حملات هوایی آمریکا به اهدافی داخل عراق را تکذیب کرد.
کد خبر: ۶۴۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۲ - 03February 2024

اردن هرگونه مشارکت با آمریکا در حمله به عراق را تکذیب کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش اردن روز شنبه طی بیانیه‌ای هرگونه مشارکت این کشور در حملات آمریکا به اهدافی داخل عراق را رد کرد.

بامداد امروز بود که ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد در واکنش به کشته شدن سه نظامی خود در حمله یکشنبه به پایگاه «برج-۲۲» در مرز سوریه و اردن حملاتی را به مواضع "گروه‌های تحت حمایت ایران" در عراق و سوریه انجام داده است.

سنتکام اعلام کرد که ساعت ۱۶ به وقت منطقه زمانی شرقی به بیش از ۸۵ نقطه در خاک عراق و سوریه حمله کرده و در حمله به این مواضع از هواپیما‌های متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، استفاده شده است. 

دولت عراق این اقدام را «تجاوز جدید» آمریکا به حاکمیت این کشور خواند و اعلام کرد طی این حمله منطقه‌های «عکاشات» و «القائم» در غرب عراق و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرار گرفته است.

براساس بیانیه دولت عراق، در پی این حمله، ۱۶ نفر از جمله چند غیرنظامی شهید و همچنین ۲۵ نفر دیگر مجروح شده‌اند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شده است.

دولت عراق در عین حال تاکید کرد که آمریکا به دنبال این حمله سعی داشته افکار عمومی را گمراه کند و مدعی شده که دولت این کشور پیش از تجاوز به خاک عراق، هماهنگی‌های قبلی با بغداد انجام داده است که دولت عراق این اقدام را «گمراه‌سازی اذهان عمومی بین‌المللی و شانه خالی کردن از بار مسئولیت حقوقی این جنایت» قلمداد کرد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها