رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم خبر داد؛

پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات استان قم از دو طرح مهم در کربلا و کاظمین

«حافظی» گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از ۲ طرح مهم احداث صحن عقیله بنی هاشم در حدفاصل حرم مطهر امام حسین (ع) تا خیمه گاه و طرح احداث صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین پشتیبانی می‌کند.
کد خبر: ۶۴۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ - 04February 2024

پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات استان قم از دو طرح مهم در کربلا و کاظمینبه گزارش دفاع‌پرس از قم، «رضا حافظی» رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات قم امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات باعث شده وجوه مردم متمرکز و هدفمند شود و در راستای نیت هر شخص مصرف شود.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات هرساله تعهدی را برای هر استان درخصوص جمع آوری کمک‌های مردمی اختصاص می‌دهد که استان قم موفق شده است در بازه زمانی ۹ ماهه امسال به همه تعهدات خود عمل کرده و مقام اول کشور را در این زمینه کسب کند.

حافظی با بیان این که کمک‌های مردم مومن قم به عتبات عالیات نشان از ارادت خالصانه آن‌ها به اهل بیت عصمت و طهارت دارد گفت: برای سه ماهه پایانی امسال نیز، ۱۰۰ میلیارد ریال تعهد برای جمع آوری کمک‌های مردمی به قم اختصاص یافته است که انشاالله بتوانیم این رقم را نیز جمع آوری کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به این که روش‌های مختلفی از جمله برگزاری سمینار، گردهمایی و فراخوان برای جمع آوری کمک‌های مردمی مدنظر داریم گفت: به همین منظور، روز سه شنبه هفته جاری بعد از نماز مغرب و عشا، «همایش نشان ارادت» در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم مطهر حضرت معصومه (س) به مدت ۲ ساعت برگزار می‌شود که امیدواریم با حضور پرشور مردم، کمک‌های خوبی برای عتبات عالیات جمع آوری کنیم.

وی ادامه داد: مردم قم در آیین‌های مختلف که برای جمع آوری کمک‌ها ترتیب می‌یابد با شور و اشتیاق و احساس خاصی شرکت و نذورات خود را اهدا می‌کنند که واقعا دیدنی است و از حیث معنوی تاثیر‌های خاصی دارد.

حافظی با بیان این که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم از ۲ طرح مهم در شهر‌های کربلا و کاظمین پشتیبانی و حمایت می‌کند گفت: طرح نخست، احداث صحن عقیله بنی هاشم با زیربنای ۱۶۰ هزار متر مربع در چهار طبقه حدفاصل حرم مطهر امام حسین (ع) تا خیمه گاه است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۴ آغاز شد.

وی اضافه کرد: دومین طرح، احداث صحن امام محمد باقر (ع) در شهر کاظمین با زیربنای پنج هزار متر مربع به منظور توسعه حرم امامین کاظمین است که انشاالله در سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

حافظی همچنین با بیان این که ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح‌های توسعه‌ای حرم‌های مطهر، رفع مشکلات و رفاه حال زائران را دنبال می‌کند خاطرنشان کرد: برنامه‌های این ستاد، در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تعریف شده است.

وی گفت: برنامه‌های کوتاه مدت شامل یک سری اقدام‌های فوری برای امور ترمیمی و تعمیری جهت رفاه حال زائران، بخش میان مدت شامل طرح‌هایی درجهت رفع نیازمندی‌های حرم‌های مطهر و برنامه‌های بلند مدت نیز جنبه توسعه‌ای دارد که شامل طرح‌های مهم برای توسعه حرم‌های اهل بیت (ع) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار