دولت آمریکا کمک به رژیم صهیونیستی را رد کرد

کاخ سفید اعلام کرد که دولت آمریکا لایحه مجلس نمایندگان درباره ارایه کمک به رژیم صهیونیستی بدون کمک مالی و تسلیحاتی اضافی به اوکراین را رد کرده است.
کد خبر: ۶۴۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰ - 04February 2024

دولت آمریکا کمک به رژیم صهیونیستی را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از آرتی‌نیوز کاخ سفید لایحه اعطای کمک ۱۷.۶ میلیارد دلاری به رژیم صهیونیستی و در عین حال مستثنی کردن اوکراین از کمک‌هالی مالی و نظامی را رد کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «دولت ماه‌ها است با گروهی از سناتور‌های دو حزبی برای دستیابی به توافقنامه امنیت ملی که امنیت مرز‌های ما را تأمین می‌کند و از مردم اوکراین و اسرائیل حمایت می‌کند، همکاری دارد.

ژان پیر در ادامه گفت: در حالی که حصول توافق با نمایندگان قریب‌الوقوع است، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آخرین تلاش‌ها و تحرکات سیاسی خود را انجام می‌دهند.»

وی در ادامه افزود که امنیت اسراییل باید مقدس و مهم شمرده شود، اما نباید به یک بازی سیاسی تبدیل گردد؛ بنابراین ما به شدت با این روش کاری که اقدامی برای تأمین امنیت مرز‌ها انجام نمی‌دهد، کمکی به مردم اوکراین برای دفاع از خود نمی‌کند مخالفیم.

سخنگوی کاخ سفید گفت: در عوض، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان باید وارد عمل شوند. راهی را در پیش بگیرند که دولت و مجلس سنا در مورد مسایل مهم امنیت ملی در پیش می‌گیرند.

این سخنان بعد از آن مطرح می‌شوند که مایک جانسون، رییس مجلس نمایندگان آمریکا از قانونی رونمایی کرده بود که کمک نظامی جدیدی به ارزش ۱۷.۶ میلیارد دلار به اسراییل به عنوان بخشی از هزینه جنگ با حماس بدون تخصیص کمک به اوکراین ارایه می‌کرد و انتظار می‌رفت ظرف چند روز به تصویب برسد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار