مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:

نقش مهم امامین انقلاب اسلامی در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی/ روحانیت در حمایت از سپاه عملکرد مؤثری داشته است

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: قلم از بیان اینکه بتواند نقش علما و به خصوص حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی را در تحولات واقعی منطقه‌ای و بین المللی ثبت کند، قاصر است.
کد خبر: ۶۴۹۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰ - 04February 2024

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا:به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی سعیدی» مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله «عبدالنبی نمازی» عضو مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماینده سابق ولی فقیه و امام‌جمعه کاشان که در مسجد شهرک شهید کلاهدوز برگزار شد، اظهار داشت: ما پنج مقطع مهم را فرا روی خود داریم که در این رابطه بعضی مقاطع را گذراندیم و بعضی دیگری را هم پیش‌ روی داریم؛ بعثت پیامبر اسلام (ص) آغاز جهانی‌سازی اسلام، غدیر تضمین بقای بعثت و رسالت انبیاء، عاشورا احیاگر بعثت و ظهور هم جهانی‌سازی بعثت و امامت است.

حجت‌الاسلام سعیدی ادامه داد: علما که واسط بین امامت و ظهور هستند، در عصر غیبت بار مسئولیت و رسالت رساندن پیام بعثت را بر دوش دارند؛ اما متأسفانه کمتر به این موضوع پرداخته شده که در عصر غیبت و ظهور چه تکالیفی برای علما و مردم پیش‌بینی شده است. مأموریت‌های کلان انبیاء که همان رساندن پیام الهی باشد، بر عهده علما قرار دارد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه عملی ساختن این رسالت بدون ایجاد حکومت و‌ ساختار و سازمان در بستر جامعه ممکن نیست، افزود: اگر برخی می‌گذاشتند مسیری را که پیامبر اعظم اسلام (ص) تعیین کرده بود در جای خودش طی می‌شد، مسیر تاریخ فعلی تغییر می‌کرد؛ یعنی اگر می‌گذاشتند مسیری را که خداوند تعیین کرده بود در جای خودش قرار می‌گرفت و امامان یکی پس از دیگری در مصدر زعامت قرار می‌گرفتند، حتی دو نفر هم در مورد خداوند دچار شک و تردید نمی‌شدند.

وی اضافه کرد: پس اگر در دوران غیبت زمینه‌ و فرصتی فراهم شد، فقهای بزرگ باید زمینه حکومت دینی را فراهم کنند؛ همانند کاری که امام خمینی (ره) در ایران انجام دادند؛ بدین صورت که با کمک مردم در شهر‌های مختلف زمینه سقوط یک نظام طاغوتی دو هزار و ۵۰۰ ساله را فراهم و حکومت دینی را بعد از ۱۵ قرن در این کشور برپا کردند؛ اما با وجود این متأسفانه به دستاورد‌های زیربنایی نظام کمتر می‌پردازیم.

حجت‌الاسلام سعیدی گفت: یکی از مهم‌ترین و زیربنایی‌ترین دستاورد‌های نظامی که امام خمینی (ره) بنیان نهاد، بازگشت قرآن و عترت در هرم قدرت آن هم پس از گذشت ۱۵ قرن است؛ حضرت روح الله زمینه بازگشت قرآن و عترت را در هرم قدرت فراهم کرد و این امر بعد از ۱۵ قرن بزرگ‌ترین، مهم‌ترین و عظیم‌ترین ارمغانی بود که خداوند منان توسط عالمی مجاهد و بزرگ همچون حضرت امام خمینی (ره) به مردم عرضه داشت و به واسطه آن، زمینه برپایی حکومت اسلامی در کشور فراهم شد.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه عنوان کرد: لذا وظیفه‌ای که علما در این‌خصوص دارند، صیانت از شریعت و حکومت دینی است؛ زیرا حکومت اسلامی در حدوث‌ خود نرم‌افزاری است؛ بنابراین از آن‌جایی که بار سنگین بعثت و امامت در دوران غیبت بر عهده علما قرار دارد، علما در طول بیش از هزار سال اخیر به چهار دسته تقسیم می‌شوند؛ بدین صورت که عده‌ای از آن‌ها وارد عرصه سیاست نشدند، اما سیاست می‌خواست از آن‌ها سوء استفاده کند که اجازه ندادند؛ مثل مرحوم «ملا هادی سبزواری» یا «میرزای قمی» در زمان فتحعلی شاه قاجار.

وی ادامه داد: دومین دسته از علما، آن‌هایی بودند که وارد عرصه سیاست شدند؛ مثل مرحوم «خواجه نصیرالدین طوسی» و «میرداماد» که متأسفانه بعضی‌ها ندانسته و نفهمیده آن‌ها را متهم به درباری بودن می‌کنند. دسته سوم هم کسانی بودند که در اوج کوران جهاد قرار داشتند، ولی جهاد نکردند؛ اما بخش چهارم علمای مجاهدی بودند که با خون و قلم خویش در طول این بیش از هزار سال، این شجره طیبه بعثت و امامت را حفظ و آبیاری کردند و نگذاشتند که این شریعت و اهل بیت (ع) از صحنه بیرون برود؛ مانند مرحوم «ملا علی کنی» یا مرحوم «میرزای شیرازی» بزرگ یا شیخ شهید آیت‌الله «فضل الله نوری» و چهره برجسته تاریخ روحانیت و علما، حضرت امام خمینی رحمت الله علیه که توانست تمام جهاد علمای بیش از هزار سال را به ثمر بنشاند و زمینه حکومت دینی را در این کشور فراهم کند؛ بعد از ایشان هم حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای قرار دارد که ۳۵ سال است در جایگاه زعامت امت اسلامی، از این شریعت حفظ و حراست می‌کنند.

حجت‌الاسلام سعیدی سپس به نقش ایران اشاره و بیان کرد: متأسفانه به نقش ایران کمتر توجه داریم و اینکه ایران، رهبری انقلاب و ملت ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی چه تحولاتی به وجود آورده و چه طوفانی ایجاد کرده است؛ واقعاً قلم از بیان اینکه بتواند نقش علما و به‌خصوص حضرت امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را در تحولات واقعی منطقه‌ای و بین‌المللی به ثبت برساند، قاصر است که اگر این امر محقق شود، مردم تردیدی در رأی دادن نخواهند داشت.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با اشاره به اینکه ۷۵ درصد از مردم سوریه در انتخابات شرکت کردند و در مصر ۳۵ میلیون به «السیسی» رای دادند، گفت: آیا سفره مردم این کشور‌ها رنگین‌تر از سفره مردم ماست؟ من نمی‌گویم مشکل نداریم؛ در اینکه مردم ما در رنج و زحمت هستند، بحثی نیست؛ ولی اینجا مسئله انقلاب مطرح است؛ زیرا نظام به سمتی می‌رود که اصلاً نباید آن را با مصالح زندگی‌مان گره بزنیم.

وی اضافه کرد: البته روشن شدن این موضوع نیاز به مذاکره، صحبت و ارتباط با مردم دارد؛ زیرا در طول بیش از هزار سال مردم با جان خود این شجره طیبه شریعت را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام سعیدی یادآور شد: بنده از زمانی که مرحوم آیت‌الله نمازی وارد سپاه شد، ارتباط داشتم و طی این سال‌های متمادی که با وی در ارتباط بودم، وی را یکی از چهره‌های ارزشمند و تأثیرگذار در انقلاب می‌دانم؛ زیرا فردی بسیار تکلیف‌گرا بود؛ همچنین ایثار و ازخودگذشتگی ایشان مثال‌زدنی است.

مسئول دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: آیت‌الله نمازی بر مسئله ولایت تاکید داشت و برای آشناسازی جامعه با ولایت و جایگاه ولایت نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای ایفا کرد؛ از سوی دیگر ساده‌زیستی، شجاعت بیان، قاطعیت، مدیریت جهادی، انقلابی‌گری، مردمی بودن و مردم‌داری نیز از دیگر ویژگی‌های آن مرحوم بود.

وی گفت: بین اینکه از پشت شیشه، وضعیت مردم را بررسی کنیم و یا مثل آیت‌الله رئیسی در جمع مردم باشیم، فرق وجود دارد. در فتنه ۸۸ رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود که آشکار و عمارگونه سخن بگویید، ولی خیلی‌ها یا نمی‌فهمیدند چه می‌گذرد و یا می‌فهمیدند، ولی شجاعت و صلابت گفتار نداشتند؛ در حالی که آقای نمازی از جمله کسانی بود که هم شجاعت داشت و هم می‌فهمید چه می‌گذرد؛ لذا آنچه را که می‌فهمید، بیان می‌کرد.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه روحانیت در طول ۴۵ سال گذشته برای حفظ سلامت و تقویت سپاه کارکرد‌های بسیاری داشته است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم نقش روحانیت را در سپاه بیان کنیم که از دلایلش می‌تواند آشنا نبودن ما با روند امور و کم‌کاری‌های ما باشد؛ ولی واقعاً آماری که به عنوان شهدای روحانیت ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که بخش عمده آن‌ها کسانی بودند که در کنار فرماندهی و نیروهایشان در متن عملیات حضور داشتند و به شهادت رسیدند و این یعنی در همه شرایط، روحانیون در صحنه حضور داشته‌اند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار