مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان:

بانوان فعال قرآنی از رویش‌های انقلاب اسلامی هستند

حجت‌الاسلام «حقانی» ضمن تشریح برکات انقلاب اسلامی ایران، گفت: بانوان فعال قرآنی اعم از حافظان و مربیان قرآن، از رویش‌های این انقلاب ناب محمدی هستند.
کد خبر: ۶۴۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸ - 04February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «غلامحسین حقانی» در همایش تجلیل از حافظان و مربیان قرآن کریم شهرستان بندرخمیر که شامگاه شنبه در مسجد جامع اهل سنت این شهرستان برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۲۹ سوره اعراف گفت: «قَالُوا أُوذِینَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِیَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا ۚ قَالَ عَسَیٰ رَبُّکُمْ أَنْ یُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَیَسْتَخْلِفَکُمْ فِی الْأَرْضِ فَیَنْظُرَ کَیْفَ تَعْمَلُونَ» «قوم موسی به او گفتند: قبل از اینکه نزد ما بیایی آزار می‌شدیم و هم بعد از آنکه آمدی! پس چه باید کرد؟ موسی گفت: امید است پروردگارتان دشمن شما را نابود کند و شما را در این سرزمین، جانشین آنان سازد تا ببیند شما چگونه عمل می‌کنید.» این آیه بیانگر آن است که در مسیر دینداری، باید سختی‌ها را پذیرفت.

وی در ادامه ضمن تشکر از مجاهدت‌های مربیان و مدیران مجتمع صدرالاسلام شهرستان بندرخمیر افزود: به فرموده خداوند در قرآن کریم؛ موفقیت در دینداری مستلزم تحمل سختی راه دینداری است، وقتی بعثت اتفاق افتاد، بعد از بعثت، سختی‌ها و مشقت‌هایی که پیامبر (ص)، پذیرفتند موفق شدند دین مبین اسلام را ترویج و گسترش دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: پذیرش سختی و مشقت دینداری، مسیری است که باید رقم بخورد، در این صورت، اتفاقات خوبی به وقوع می‌پیوندد.

حجت‌الاسلام حقانی، از قرآن، به عنوان کتاب زندگی نام برد و تصریح کرد: انسان اگر بخواهد آموزه‌های قرآنی را در زندگی خودش پیاده‌سازی کند بدون شک، سختی‌های دنیوی به همراه دارد اگرچه شیرینی‌های لذت‌بخشی دارد که اصل و اساس آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دهه فجر انقلاب اسلامی ایران اشاره و با بیان اینکه این انقلاب اسلامی، برکات فراوانی داشته است، خاطرنشان کرد: «فهمیدن و درک نقش زنان» یکی از این برکات است، حافظان و مربیان قرآن کریم، از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، به زن به عنوان یک هویت، نگاه نمی‌کردند اما پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، با نگاهی که به زن داشتند، زنان توانستند در حوزه‌های مختلف رشد کنند. دینداری و تدین نیز از دیگر برکات پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام احمد غلامی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرخمیر گفت: برگزاری این‌گونه همایش‌ها که با هدف تجلیل از فعالان قرآنی انجام می‌شود، سبب تشویق و ترغیب سایر افراد جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: چراکه در این همایش‌ها، جایگاه کتاب آسمانی قرآن، بیش از پیش برای اقشار مختلف جامعه، تبیین می‌گردد و به قرآن و آموزه‌های قرآنی روی می‌آورند چون می‌دانند که جایگاه قرآن بسیار ارزشمند است و مردم، دوستدار قرآن و فعالان قرآنی هستند، لذا فرزندان خود را برای فراگیری آموزش‌های قرآنی در مؤسسات و خانه‌های قرآنی ثبت‌نام می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار