تشریح برنامه‌های بسیج حقوقدانان فارس در دهه مبارک فجر

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس به تشریح برنامه‌های این سازمان در دهه مبارک فجر پرداخت.
کد خبر: ۶۴۹۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷ - 04February 2024

تدارک بسیج حقوقدانان فارس در دهه مبارک فجربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از فارس، «روح‌الله مهبودی» مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه برنامه‌های دهه فجر در کنار برنامه‌های خدماتی پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: زمینه‌ای فراهم می‌کنیم که برنامه‌های دهه فجر به نحو گسترده‌تر و شایسته‌تری عموم مردم و حقوقدانان از آن بهره‌مند شوند.

مهبودی با اشاره به یک برنامه تلویزیونی در ایام الله دهه فجر، تصریح کرد: این برنامه با حضور مدیرکل دادگستری فارس اجرا می‌شود که هم یک برنامه تبیینی است و هم یک گزارش از اقدامات دادگستری فارس در طول یک سال گذشته است.

غبارروبی و گلباران قبور مطهر شهدا، بازدید مدیرکل دادگستری، دادستان مرکز استان و معاونین قضایی از زندان‌های استان فارس در کنار آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مالی و فراهم کردن اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط در دهه فجر، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی در این دهه مبارک است که مسئول سازمان حقوقدانان فارس به آن اشاره کرد.

به گفته این مقام مسئول، برنامه‌ها به صورتی تدارک دیده شده که به یمن و شکوه دهه پیروزی انقلاب اسلامی، حداکثر افرادی که نیاز دارند، از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بازدیدی هم از واحد‌های تولید و اقتصادی استان با مسئولین مربوطه پیش‌بینی کردیم، ادامه داد: رسیدگی به شکایات و مشاوره یا رفع مشکلات حقوقی واحد‌های تولیدی با حضور اعضای کمیسیون رفع موانع قضایی انجام، و تعدادی از این مشکلات مورد رصد قرار می‌گیرد.

مشاوره قضایی رایگان، میز مشاوره حقوقی در اماکن مختلف مثل کمیته امداد فارس، دادگستری کل فارس، و در مناطق محروم در قالب هر مسجد یک حقوقدان؛ برگزاری کارگاه آموزش همگانی حقوق با تکیه بر دادرسی آنلاین در فضای مجازی با بررسی روند دادرسی روزمره؛ و برگزاری کارگاه توانمندسازی علمی حقوقی در راستای توانمندسازی کارشناسان و وکلای بسیجی، از دیگر برنامه‌های دهه فجر است که مهبودی از آن یاد کرد. 

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان فارس ادامه داد: در راستای جهاد تبیین و موج‌آفرینی وکلا و حقوقدانان، یک برنامه تبیینی با نگاه حقوقی و علمی به پدیده انتخابات در مراکز دادگستری و شورا‌های حل اختلاف در این دهه مبارک برگزار می‌شود.

وی گفت: تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های زندانیان معسر، و میدان تیر و تیراندازی با سلاح کمری در راستای آمادگی وکلا و حقوقدانان با آمادگی دفاعی، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان بسیج حقوقدانان فارس در دهه مبارک است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار