ارشد نظامی ارتش در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری:

مراسم تشییع امیر «غضنفر آذرفر» در اصفهان برگزار می‌شود

امیر میهن‌دوست از برگزاری مراسم تشییع امیر «غضنفر آذرفر» در روز سه‌شنبه در اصفهان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴ - 04February 2024

مراسم تشییع امیر «غضنفر آذرفر» در اصفهان برگزار می‌شودامیر سرتیپ دوم ستاد «سیاوش میهن‌دوست» ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اصفهان، با تسلیت درگذشت امیر سرتیپ «غضنفر آذر» اظهار داشت: این فرمانده غیور ارتش سال‌ها در جبهه‌های حق علیه باطل مجاهدت کرد تا جاییکه فاتح حاج عمران لقب گرفت.

وی ادامه داد: مراسم تشییع امیر «غضنفر آذرفر» در روز سه‌شنبه ۱۷ بهمن در اصفهان از مرکز آموزش توپخانه ‌‌و موشک‌های شهید صیاد شیرازی اصفهان برگزار می‌شود و سپس پیکر این فرمانده ارتش در قطعه ایثارگران باغ رضوان خاکسپاری خواهد شد.

امیر میهن‌دوست اضافه کرد: قبل از تشییع مراسمی در مرکز آموزش شهید صیاد شیرازی برگزار می‌شود و سخنران این مراسم امیر «ناصر آراسته» رییس هیئت معارف جنگ  خواهد بود.

وی بیان داشت: همچنین مراسم ترحیم و بزرگداشت این فرمانده غیور ارتش بعد از ظهر سه‌شنبه در  مسجد حضرت ولیعصر(عج) شهرک ولیعصر (عج) از ۱۵ الی ۱۷ برگزار خواهد شد.

ارشد نظامی ارتش در استان‌های اصفهان، یزد و چهارمحال بختیاری خاطر نشان کرد: امیر آذرفر فرماندهی ولایتمدار، شجاع و توانمند بود که آمادگی خود را در دفاع از کیان اسلامی و تمامیت ارضی در سالهای دفاع مقدس به منصه ظهور گذاشت.

وی گفت: امیر آذرفر در طول تحصیل به زبان‌های انگلیسی و عربی تسلط داشت و با درجه عالی دوره‌های آموزش تکمیلی ارتش، دوره مقدماتی، دوره هوابرد، تکاوری و همچنین دوره جنگ‌های ویژه (کلاه‌سبزهای ایران) را پشت سر گذاشت و در  دوران دفاع مقدس از فرماندهان نیروی زمینی ارتش بود.

امیر میهن‌دوست ادامه داد: امیر آذرفر فرماندهی لشکر ۶۴ ارومیه، لشکر ۲۸ پیاده کردستان، لشکر ۳۰ پیاده گرگان و قرارگاه منطقه‌ای غرب در کارنامه خود داشت و در عملیات‌های کربلای ۷، والفجر ۲ و والفجر ۴ حضوری فعال داشت و در سال ۱۳۵۹ بر اثر اصابت ترکش خمپاره در پادگان مریوان از ناحیه دو پا مجروح شد.

وی افزود: به دنبال پیروزی لشکر ۶۴ ارومیه در عملیات کربلای ۷ در اسفندماه ۱۳۶۶ امام خمینی (ره) به امیر آذرفر فرمودند؛ «آقای سرهنگ آذرفر، ما به مردان جنگی شما افتخار می‌کنیم و  برای پیروزی شما دعا می‌کنیم.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار