رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران:

حسن خلق و تواضع از نشانه‌های رشد معنوی است

حجت الاسلام «زارعی» گفت: حسن خلق و تواضع در برابر دوستان از نشانه‌های رشد معنوی افراد است که این مقوله مخالف تواضع در برابر دشمن است.
کد خبر: ۶۴۹۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸ - 04February 2024

حسن خلق و تواضع از نشانه‌های رشد معنوی استبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین «محمد اسماعیل زارعی» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران در کلاس اخلاق حرفه‌ای در جمع کارکنان استان، با اشاره به حکمت ۳۸ نهج البلاغه اظهار داشت: امیر مومنان انسان‌ها را به انجام چهار اقدام تشویق و از چهار کار دیگر نهی کرده است.

وی افزود: مهمترین توانگری و بی‌نیازیها، داشتن عقل است و دیگر معصومین هم بر این موضوع تاکید کرده و فرمودند، کسی اگر عاقل نباشد نه تنها در زندگی خود برنامه ریزی ندارد بلکه در تشخیص دوست و دشمن دچار مشکل شده و از نعمت معرفت و بصیرت محروم خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: بزرگترین تنگدستی حماقت است، تنگدست فکرش مکرراً بی‌منطق و بااستدلال کور کورانه‌ی خود، گمان به درست بودن مطالب از منظر خود داشته و ضمن زود عصبانی شدن، زودباور و دارای تکبر است.

وی گفت: خودشیفتگی، وحشتناک‌ترین تنهایی‌ها را به همراه خواهد داشت این افراد نه تنها حیا نداشته بلکه عادت به خود تعریفی و تحقیر دیگران نیز دارند. این چنین افراد از همه چیز طلبکار هستند.

حجت الاسلام زارعی بیان کرد: حسن خلق و تواضع در برابر دوستان از نشانه‌های رشد معنوی افراد است که این مقوله مخالف تواضع در برابر دشمن است.

این مسئول اذعان داشت: با شخص احمق دوستی نکن چرا که او علی‌رغم میل به سود رسانی به شما، نتیجه اش با ضرر همراه خواهد شد.

حجت الاسلام زارعی اذعان داشت: از بخیل و حسود بر حذر باش و با فرد گنهکار و کسی که وجدان دینی ندارد دوستی نکن چرا که با کوچکترین اتفاق تو را خواهد فروخت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران خاطرنشان کرد: با دروغگو پیمان دوستی نبند چرا که حکم سراب دارد و چیزی که در دور دست قرار دارد را نزدیک و چیزی در دسترس است را دور دست جلوه می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها