یادداشت/ مهدی شهرودی

سواد رسانه‌ای سدی در برابر تاکتیک‌های دشمن در فضای مجازی

یکی از مواردی که می‌تواند در مقابله با فتنه‌های دشمن مقابله کرد آشنایی با سواد رسانه‌ای است؛ با بهره‌گیری از سواد رسانه‌ای می‌توان با تجزیه و تحلیل و ارزیابی و انتقال اطلاعات بهترین تصمیم را گرفت.
کد خبر: ۶۴۹۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۷ - 06February 2024

بازی در زمین دشمنگروه اجتماعی دفاع‌‌پرس _ مهدی شهرودی؛ یکی از مهمترین موضوعات راهبردی و بنیادین در حوزه‌های مختلف مدیریتی، بحث رسانه است و از آنجایی که جهان کنونی جهان ارتباطات به شمار می‌آید، در تهاجم نرم، رسانه‌ به‌عنوان سلاح محسوب می‌شود که این سلاح هم برای تهاجم و هم برای دفاع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دشمنان در طول این سال‌ها با سوء‌استفاده از موضوعات و رخداد‌های داخلی با بهره‌گیری از منافقین، ضد انقلاب‌ها، سلطنت‌طلبان و پیاده نظام داخلی به‌دنبال ضربه زدن به موجودیت انقلاب اسلامی بودند.

براندازان در حوادث سال‌های اخیر دست به هرکاری زده‌اند همانند دروغ پردازی‌های مختلف، کشته سازی تا تهمت به مسئولان نظام؛ یک روز در رسانه‌های خود جرم محاربه را تفسیر می‌کنند، یک روز احکام قضائی را زیر سوال می‌برند و روز دیگر ساخت کوکتل مولوتوف و چگونگی آشوب را آموزش می‌دهند، یک روز ادعای حقوق بشرشان گل می‌کند و به شبهه افکنی می‌پردازند و روز دیگر از قاتلان مدافعان امنیت حمایت می‌کنند و همه این‌ها برای فریب جوانان و جذب آن‌ها به‌عنوان پیاده نظام داخلی بود.

فضای مجازی یکی از مکان‌هایی است که دشمنان از طریق آن چهره کثیف خود را تطهیر می‌کنند، آن‌ها با بمباران خبری در رسانه‌های خود از طریق بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی که خود موسس آن هستند، از تاکتیک دروغ پشت دروغ استفاده و ذهن افراد را درگیر مسائل مختلف می‌کنند، بعد از طرح دروغ و قبل از دریافت پاسخ، دروغ بعدی را مطرح می‌کنند.

همچنین معاندان از طریق فضای مجازی با سیاه‌نمایی و ناکارآمد نشان دادن نظام، اهداف شان را دنبال می‌کنند، البته نقش نخبگان در خنثی سازی فتنه‌های اخیر بسیار حائز اهمیت بوده است.

یکی از مواردی که می‌تواند در مقابله با فتنه‌های دشمن مقابله کرد آشنایی با سواد رسانه‌ای است؛ با بهره‌گیری از سواد رسانه‌ای می‌توان با تجزیه و تحلیل و ارزیابی و انتقال اطلاعات بهترین تصمیم را گرفت.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار