به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، نشست خبری و رونمایی از پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران امروز برگزار شد. به گزارش ستاد اجرایی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، این نشست با حضور فرشاد مهدیپور، معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، احسان حامد مقدم، مدیر اجرایی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانهای ایران و محمد آقاسی، دبیر کمیته رویدادها و نشستهای این دوره از نمایشگاه برگزار شد.
مهدیپور در ابتدای صحبتهای خود با اشاره به پوستاندازی و تحولات جدید در این دوره از نمایشگاه، اظهار داشت: پس از چند سال وقفه در برگزاری نمایشگاه که سابق بر این با عنوان مطبوعات برگزار میشد، امسال آن را با رویکردهایی نظیر برگزاری گردهمایی و هم اندیشی برپا میشود.» مهدیپور افزود:« ما در در دوره جدید معاونت امور رسانهای خود را موظف دانستیم تا برگزاری رویدادهای که متوقف شده بود را مجددا برقرار کنیم.» او با اشاره به اینکه تغییر نام نمایشگاه رسانهها در این دوره در واقع از مطالبات خود رسانهایها بود، گفت:« در سفرهای استانی و گفتوگو با همکاران رسانهای تقاضای تغییر نام نمایشگاه از مطبوعات به رسانهها را داشتند که این امر امسال یکی از مهمترین تغییرات ما بود.
معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت ارشاد افزود:« در ادامه روند برگزاری مجدد رویدادهایی که پیش از این به دلایلی مانند شیوع کرونا متوقف شده بود، از تابستان امسال جشنواره رسانههای کشور را برگزار کردیم. نمایشگاه رسانههای ایران نیز قرار بود در پاییز برگزار شده بود به دلایل مشکلات فنی به زمستان و تاریخ ۲۹ بهمن تا ۲ اسفند موکول شد.»
او با اشاره به شعار این دوره از نمایشگاه گفت:« شعار امسال «نجستم همیشه جز از راستی» است که از شعر حکیم فردوسی برگرفته شده است. این شعار به عنوان یک شعار محوری و پویش عمده برای این دوره نظر گرفته شده است.»
مهدیپور با اعلام ویژگیهای اختصاصی این دوره از نمایشگاه، گفت: «در این دوره علاوه بر رسانههای مکتوب، برخط، خبرگزاریهای نوین و دانش بنیان نیز دعوت شدهاند که از اختصاصات این دوره است. برای حضور گروههای تولید محتوا و دانشبنیانهای حوزه رسانه نیز بخشی در نظر گرفته شده است. چون آینده رسانهها با فناوری گره خورده است.»
وی در ادامه این نشست درباره انسانرسانه که شکل جدیدی از رسانه در عصر جدید است، گفت:« گروه دیگری که به طور خاص به آنها در این دوره از نمایشگاه توجه شده است، فعالان رسانهای به عنوان انسانرسانه هستند. در این نمایشگاه درگاهی برای انسانرسانههای اجتماعی باز شده است و یک غرفه بزرگ نیز برای این افراد در نظر گرفته شده است.»
معاون امور رسانه ای وزارت ارشاد با اشاره به ایجاد یک غرفه ویژه غزه از سوی کمیته بینالملل نمایشگاه رسانههای ایران، گفت:« با توجه به رویداد طوفانالاقصی ما امسال یک غرفه ویژه غزه پیشبینی کردهایم که عموم بازدیدکنندگان هم محتوای مورد نیاز خود را در این بخش تامین میکنند. رسانههای بزرگی از کشورهای مختلف برای پوشش و مشارکت و همچنین آموزش در آن حضور خواهند داشت.» به گفته مهدی پور طی روزهای آینده به طور قطعی مشخص خواهد شد که رسانهها از چه کشورهایی در بخش بینالملل حاضر میشوند.
مهدی پور با اشاره به اینکه در حدود ۶۰۰ رسانه پیش ثبت نام خود را برای حضور در این نمایشگاه انجام دادهاند، گفت:« ثبت نام قطعی از روز گذشته آغاز شده است و تا روز پنجشنبه ۱۹ بهمن به مرور انجام میشود و آمار رسانه های حاضر در نمایشگاه به قطعیت می رسد.»
به گفته وی نشست های تخصصی متعددی در قالب های اقتصاد رسانه، تجربه کاوی و همچنین رونمایی کتاب ها از جمله جلد دوم دانشنامه مطبوعات انجام می شود. همچنین کمیته ای مختص فناوری های نو و هوش مصنوعی نیز برپا خواهد شد.
او درباره تقدیر از چهرههای رسانهای گفت: «در کمیته استان ها از بیش از ۲۰ چهره استانی رسانه ای تقدیر می شود. همچنین ۵ چهره ملی حوزه ارتباطات نیز تقدیر خواهند شد.»
مهدی پور با اشاره به اینکه نمایشگاه بیست و چهارم رسانه های ایران با اتفاق بزرگی چون انتخابات مجلس شورای اسلامی تقریبا همزمان شده است، از کنشگران و فعالان حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دعوت کرد تا در این دوره به تعامل، گفت و گو و هم اندیشی بپردازند.
در انتهای این نشست نیز از پوستر بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران که محمد روح الامین طراحی آن را برعهده داشته است، رونمایی شد.
انتهای پیا 121