دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نقشه جدید و خطرناک رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح

رژیم صهیونیستی که در تحقق اهداف خود از حمله به غزه ناکام مانده به دنبال جبران شکست‌های خود در رفح برآمده تا بلکه بتواند افکار عمومی داخل سرزمین‌های اشغالی را برای اقدامات آتی خود از جمله حمله احتمالی به جنوب لبنان با خود همراه و همسو کند.
کد خبر: ۶۴۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 07February 2024

اهداف شوم رژیم صهیونیستی از حمله به رفح چیست؟گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: در وضعیتی که بیش از چهار ماه از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» و به دنبال آن جنگ غزه می‌گذرد شاهد هستیم که ارتش رژیم صهیونیستی به غیر از کشتار و قتل عام غیرنظامیان و مردم عادی هیچ موفقیت و دستاورد قابل توجه و قابل ذکری به دست نیاورده است. برای همین هم شاهد هستیم که ارتش متجاوز و اشغالگر این رژیم با متمرکز شدن بر شهر رفح، برنامه‌ها و نقشه‌های شومی را برای این شهر و مردم آن تدارک دیدند.

در حقیقت باید گفت با گذشت بیش از چهار ماه از بمباران و موشک‌باران غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی هم اکنون شاهد هستیم که از روز‌های ابتدایی این هفته تمرکز ماشین جنگی خود را بر بمباران شهر رفح متمرکز کردند. عملیات‌هایی که با گذشت کمتر از یک هفته از آغاز آن شاهد شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم غیرنظامی و عادی این شهر هستیم.

البته حملات هوایی و بمباران شهر رفح پایان طرح و نقشه جدیدی که رژیم صهیونیستی برای این شهر کشیده نبوده و در روز‌های اخیر شاهد بودیم که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم نیز در سخنان و اظهاراتی به صورت غیرمستقیم به این موضوع خطرناک اشاره کرده که به دنبال گسترش بیش از پیش حملات و عملیات‌های نظامی به شهر رفح است.

از طرف دیگر بر اساس شواهد موجود تنها «بنیامین نتانیاهو» نیست که به دنبال گسترش جنگ به شهر رفح است، بلکه «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم اخیرا در اظهارت خود گفته که بعد از پایان عملیات نظامی در خان‌یونس، عملیات و حملاتی را به منظور از بین بردن نیرو‌های حماس در شهر رفح آغاز خواهد شد. موضوعی که نشان از این مسئله بسیار مهم دارد که رژیم صهیونیستی نه تنها برای غزه که برای نقاط دیگری که مردم فلسطین در آن ساکن هستند طرح‌ها و نقشه‎های فراوانی دارد.

اما موضوعی که تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح را بیش از هر موضوع دیگری خطرناک‌تر و بحرانی‌تر کرده جمعیت آوارگان و پناهندگان غزه در این شهر است. زیرا با توجه به میزان و تراکم جمعیت بالایی که در شهر رفح شاهد هستیم هرگونه عملیات و حمله می‌تواند تلفات انسانی بالایی را به همراه خود داشته باشد. موضوعی که از هم اکنون موجب نگرانی‌های جهانی از این طرح و نقشه جدید رژیم صهیونیستی علیه شهر رفح شده است.

البته این تمام ماجرا نیست و با توجه به اینکه شهر رفح نزدیک به یک و نیم میلیون نفر جمعیت دارد و بیشتر این جمعیت هم از آوارگان شهر غزه هستند اگر عملیات‌ها و حملاتی شبیه به غزه علیه این شهر انجام شود شاهد کشتار و قتل‌عام‌های بزرگ و هولناکی در این شهر خواهیم بود که بی‌شک موجب وحشت جامعه جهانی خواهد شد.

از طرف دیگر احتمال آغاز یک جنگ زمینی در شهر رفح نیز موجی از نگرانی و هراس را در میان مردم ساکن این شهر و همچنین نهاد‌ها و سازمان‌های بین‌المللی ایجاد کرده است. در واقع باید گفت در صورت وقوع جنگ در این شهر اصلا مشخص نیست که مردم این شهر و همچنین آوارگان شهر غزه که به این شهر پناه آورده‌اند دچار چه وضعیت و سرنوشتی خواهند شد. زیرا اگر فلسطینیان امکان سکونت در این شهر را هم نداشته باشند دیگر مشخص نیست در کجا می‌توانند ساکن شوند.

در پایان باید گفت که مقامات رژیم صهیونیستی تصور می‌کنند که بخش و بدنه اصلی گروه حماس در شهر رفع پنهان شدند و انجام عملیات و حمله نظامی به این شهر می‌تواند در نابودی این گروه مقاومت اسلامی فلسطینی موثر باشد. بر همین اساس شاهد هستیم که هدف اصلی ارتش رژیم صهیونیستی انجام حمله زمینی به شهر رفح است، اما سران و مقامات تل‌آویو اگر دچار چنین اشتباه راهبردی شوند بدون شک در بحران بزرگی فرو خواهند رفت که حتی آمریکا هم نمی‌تواند در خارج شدن از این وضعیت به آن‌ها کمکی کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها