مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان قم خبر داد؛

برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در یکصد واحد آموزشی استان قم

حجت‌الاسلام «مرادی» از برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» همزمان با ایام الله دهه فجر در یکصد واحد آموزشی متوسطه استان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۰۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷ - 08February 2024

برپایی نمایشگاه «مدرسه انقلاب» در یکصد واحد آموزشی استان قم

به گزارش دفاع‌پرس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسن مرادی» مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قم در گفت‌وگویی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: یکی از اهداف انجمن‌های اسلامی، حفظ و تداوم دستاورد‌های انقلاب اسلامی از طریق فعالتر کردن دانش‌آموزان متعهد در صحنه‌های اجتماعی و انقلابی و مقابله هوشیارانه با توطئه‌هایی است که برای انحراف فکری و ترویج مفاسد اخلاقی و اجتماعی در محیط‌های‌آموزشی صورت می‌گیرد.

وی افزود: از این رو، برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب با دو روایت کلی استعمار و استقلال در غرفه‌های دیروز، امروز و فردا، فرصتی شایسته برای آموزش آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل نوجوان فراهم می‌آورد.

مرادی با اشاره به محتوای غرفه‌ها گفت: در بخش دیروز، ادعای مستعمره بودن ایران در زمان قاجار و پهلوی، در بخش امروز، به تاثیر انقلاب اسلامی بر استقلال ایران و نیز مظاهر استعمار نو و تلاش نظام سلطه برای استعمار مجدد و در بخش فردا نیز گسترش فرهنگ مقاومت در جهان، نابودی اسراییل و عصر ظهور پرداخته شده است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قم عنوان کرد: ۴ گروه دانش آموزی شامل تولید محتوا، اجرایی، راویان و رسانه در برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب در دبیرستان‌های نقش آفرینی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سه گروه عمده دانش آموزان، اعضای انجمن اسلامی و جامعه مرتبط با دانش آموزان شامل والدین، معلمان، مسئولان منطقه‌ای و استانی و... مخاطب نمایشگاه هستند و از آن بازدید می‌کنند.

مرادی ‌با اشاره به اهمیت تربیت نسل جوان انقلابی ابراز داشت: این دانش آموزان هستند که در آینده باید بار مسئولیت‌هایی را در کشور بر دوش بکشند و لذا ما وظیفه داریم اصول فکری دانش آموزان را قوام دهیم و آنان را برای داشتن یک ایران قوی آماده کنیم.

این مسئول با بیان اهمیت مدل تربیتی حضور در میدان، عنوان کرد: باید اجازه کنشگری در مدرسه به دانش آموزان داده شود و لذا برپایی نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب یکی از مصادیق کنشگری دانش آموزان در میدان حضور محسوب می‌شود.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قم با اشاره به اینکه نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب وارد دوازدهمین سال خود شده است، گفت: این نمایشگاه همزمان با ۲۰ هزار مدرسه در سراسر کشور، در یکصد واحد آموزشی متوسطه استان قم برپا شده و تا ۳۰ بهمن دایر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار