سفیر روسیه در قطر:

جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر از عرصه سیاسی فلسطین است

«دیمیتری دوگدکین» تأکید کرد که جنبش حماس بخشی جدایی‌ناپذیر از عرصه سیاسی فلسطین است و نمایندگان آن باید حق مشارکت در این عرصه را به صورت برابر و بدون تبعیض داشته باشند.
کد خبر: ۶۵۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴ - 09February 2024

جنبش حماس بخش جدایی‌ناپذیر از عرصه سیاسی فلسطین استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المیادین، «دیمیتری دوگدکین» سفیر روسیه در قطر امروز جمعه طی سخنانی گفت که مسکو از طریق نمایندگی دیپلماتیک خود در دوحه با نمایندگان همه جناح‌های فلسطینی از جمله شاخه سیاسی جنبش حماس گفتگوی منظم دارد.

دوگدکین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک افزود: حماس بخشی جدایی ناپذیر از صحنه سیاسی فلسطین است و نمایندگان آن باید حق مشارکت در زندگی سیاسی را به صورت برابر و بدون تبعیض داشته باشند.

وی ادامه داد: «موسی ابومرزوق» معاون دفتر سیاسی جنبش حماس اخیراً دو بار به مسکو سفر کرد و با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه در امور خاورمیانه دیدار کرد.

سفیر روسیه در قطر تصریح کرد که گفت‌وگو‌های مسکو و حماس به موضوع بشردوستانه در رابطه با آزادی اسرای اسرائیلی محدود نمی‌شود، بلکه توجه زیادی به دستیابی به راه‌حل سیاسی پایدار برای مناقشه فلسطین و غزه وجود دارد.

دوگدکین خاطرنشان کرد: طرف روسی در تماس‌های خود با حماس، همواره بر لزوم آزادی سریع شهروندان روسی باقی‌مانده که در جریان حوادث ۷ اکتبر بازداشت شده‌اند، تمرکز می‌کند. با مشارکت مستقیم سفارت، در نوامبر گذشته توانستیم آزادی سه شهروند روس را تضمین کنیم. ما تمام تلاش خود را برای تسهیل آزادی غیرنظامیان باقی مانده انجام می‌دهیم و این را شرط لازم برای آرامش می‌دانیم.

سفیر روسیه در قطر همچنین گفت که انتقال از مرحله رویارویی نظامی به مرحله تحلیل سیاسی و دیپلماسی لازم است و باید شرایطی فراهم شود تا بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ابتکار صلح عربی و اصول نشست مادرید، انگیزه جدیدی به روند صلح داده شود و مسائل اساسی به صورت نهایی حل شود.

انتهای پیام/ 411

برچسب ها: حماس ، فلسطین ، مصر ، قطر ، روسیه ، غزه
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار