مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان:

نقش روحانیت لرستان در مبارزات انقلابی ستودنی است

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه نقش روحانیت لرستان در مبارزات انقلابی ستودنی است، گفت: در دورانی که خیلی از مردم از شنیدن واقعیات جامعه محروم بودند و از فضای مجازی خبری نبود، برگزاری جلسات و دیدار‌های چهره به چهره  با مردم و تبیین اوضاع جامعه از کار‌های بسیار مهم روحانیت مبارز بود.
کد خبر: ۶۵۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۵ - 16February 2024

نقش روحانیت لرستان در مبارزات انقلابی ستودنی است

حجت‌الاسلام «سید امیر ابراهیمی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار  دفاع‌پرس در   لرستان، با بیان اینکه نقش روحانیت در  مبارزات انقلابی ودفاع مقدس فقط به مباحث تبلغی و فرهنگی محدود نمی‌شود، اظهار داشت: روحانیون در دوران مبارزات انقلاب و دفاع مقدس همواره با تبعیت از  راهنمایی های مدبرانه امام  خمینی(ره) دوشادوش هموطنان خود، در میدان مبارزه  بوده اند.

وی با اشاره به علاقه مردم لرستان به روحانیت ، گفت: در دوران مبارزات انقلابی، روحانیون جلیل القدری مانند حجت الاسلام شهید سید فخرالدین رحیمی، حجت الاسلام شهید مبشر، حجت الاسلام سید نور الدین رحیمی و... شجاعانه  در آگاه سازی و بصیرت افزایی مردم لرستان نقش بسیار مهمی داشتتند.

مسئول نشرآثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه نقش روحانیت لرستان در مبارزات انقلابی ستودنی است، افزود: در دورانی که خیلی از مردم دسترسی به رادیو و تلویزیون نداشتند و آنانی نیز که دسترسی داشتند از شنیدن واقعیات محروم و از فضای مجازی خبری نبود، برگزاری جلسات و دیدارهای چهره به چهره  با مردم و تبیین اوضاع جامعه از کارهای بسیار مهم روحانیت مبارز بود.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: بررسی و مرور خاطرات روحانیون تاثیر گذار لرستان در ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) در بین آحاد مردم باعث خشم و عصبانیت رژیم پهلوی شده بود و حتی حجت الاسلام سید فخر الدین رحیمی را نیز سیستان و بلوچستان تعبید کردند که ایشان در آن زمان افتخار آشنایی با  حضرت آیت الله خامنه ای را داشتند.

وی تصریح کرد: بعد از هشت سال دفاع مقدس نیز هر جا که نیازبه خدمت رسانی  بوده است، در زمان حوادث  طبیعی مانند سیل و غیر طبیعی مانند کرونا، روحانیون با روحیه جهادی یاری گر هموطنان خود بوده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در راستای حفظ نام و یاد شهدا بایستی از زبان هنر و ادبیات استفاده کرد، تصریح کرد: با تولید کلیپ، مستند، فیلم کتاب، پادکست و... بایستی  در راستای حفظ ارزشها تلاش کنیم.

مسئول نشرآثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس لرستان خاطر نشان کرد: در استان لرستان کتاب‌های مانند، فخر لرستان، قابهای آسمانی، سید تاج الدین و.. در خصوص نقش روحانیت لرستان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به رشته تحریر در آمده است.

وی از تولید دو عنوان کتاب صوتی  با موضوع شهدای روحانی لرستان خبر داد و گفت: این کتاب‌هی صوتی هر کدام شامل چندین فایل 5 یا 6 دقیقه ای به گویندگی حجت الاسلام سید امیر ابراهیمی و شرح حال زندگی شهدای روحانی استان و محتوای آنها برگرفته از کتاب‌های خاطرت روحانیون شهید هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی حضور در راهپیمایی 22 بهمن را بسیار مهم برشمرد و گفت: دشمنان همواره از حضور ملت ایران در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... می هراسند و با تبلیغات مسموم سعی می‌کنند این حضور را کمرنک کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار