به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاعپرس، «ایمان شمسایی» معاون محتوایی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران؛ این نمایشگاه را بستری مناسب برای ارتباط مستقیم میان اهالی مطبوعات و مخاطبان عنوان میکند.
ایمان شمسایی که پیش از این بهعنوان مدیرکل مطبوعات و خبرگزاریهای وزارت ارشاد فعالیت میکرد، معتقد است نمایشگاه رسانههای ایران فرصتی را برای اهالی مطبوعات فراهم کرده تا این بار شنونده روایتهای مخاطبان خود باشند. وی در گفتگو با ستاد اطلاعرسانی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانههای ایران میگوید: در این نمایشگاه دیگر رسانه مثل همیشه راوی نیست و خود خالق خبر است. در طول سال همیشه این اهالی رسانه هستند که برای مردم از رویدادها و اتفاقات حرف میزنند و مدتی که نمایشگاه رسانهها برگزار میشود، فرصت مغتنمی است تا اقشار مختلف مردم ارتباطی چهره به چهره با اهالی مطبوعات داشته باشند. ضمن اینکه این نمایشگاه مکانی برای دورهم جمع شدن اهالی مطبوعات و آشنایی و مودت بیشتر بین آنهاست.
عضو شورای سیاست گذاری نمایشگاه رسانههای ایران با تاکید بر اینکه در جریان این رویداد مسائل مربوط به رسانهها مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت، ادامه میدهد: در نشستهای حاشیهای نمایشگاه بحثهای صنفی و حزبی از گفتگوهایی درباره امنیت شغلی گرفته تا حقوق مطبوعات مطرح خواهد شد که همه این مجموعه اتفاقات در این نمایشگاه میتواند اهالی رسانه را برای شرکت دراین رویداد ترغیب کند.
شمسایی نمایشگاه امسال را محلی برای مواجهه گروههای سیاسی و احزاب مختلف دانسته و از این اتفاق به عنوان یکی از حسنهای برگزاری این نمایشگاه یاد کرد. وی با تاکید بر تداوم برگزاری این رویداد فرهنگی در سالهای آینده، درباره تفاوت نمایشگاه رسانههای ایران با نمایشگاههای مطبوعات که در سنوات گذشته برگزار میشد، توضیح میدهد: امسال علاوه بر رسانههای مکتوب و کاغذی، رسانههای برخط، خبرگزاریها، انسان رسانهها و حتی انجمنها و تشکلهای مختلف نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و تجربههای خود را با یکدیگر به اشتراک خواهند گذاشت.
به گفته این کارشناس رسانه، از آنجایی که برگزاری نمایشگاه رسانههای ایران نفع اقتصادی ندارد، برای تداوم برگزاری آن باید کارکردهای درستی برای آن تعریف و غرفهها با کمترین هزینه برپا شود تا رسانههای بیشتری در این نمایشگاه شرکت کنند. شمسایی در این باره توضیح میدهد: خبرنگاران باید در روزهای برگزاری نمایشگاه حضور فعال داشته باشند و صاحبان امتیاز و مدیران مسئول موظف هستند که از خبرنگاران بخواهند جلسات و گعدههای خود را در این نمایشگاه برگزار کرده و چند ساعتی را در غرفهها بگذرانند و با مخاطبان رو در رو به گفتگو و تبادل اطلاعات بپردازند.
بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران، با نام و رویکرد جدید، توسط معاونت امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شعار «نجستم همیشه جز از راستی» از ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در مصلی امام خمینی (ره) برگزار میشود.
انتهای پیام/ 121