امام جمعه موقت تهران:

حیات امت اسلام بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام «ابوترابی فرد» گفت: حیات امت اسلام، بازگشت به هویت دینی، استقلال، عزت و اقتدار برای جامعه اسلامی بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۶۵۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰ - 11February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، حجت‌الاسلام «محمدحسن ابوترابی فرد» امام جمعه موقت تهران امروز در سخنرانی راهپیمایی ۲۲ بهمن و مراسم گرامیداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شهرستان قشم اظهار داشت: انقلاب اسلامی بر ۲ رکن جمهوریت و اسلام و ارزش‌های اسلامی استوار بوده و با الهام از این ۲ رکن تولد یافته و امروز در آستانه چهل و ششمین سال از پیروزی آن قرار داریم.

وی ادامه داد: این انقلاب الهی حدود نیم قرن بالنده و مقتدر در برابر همه دنیای استکبار و زورگویان جهان ایستاده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه رکن نخست پایداری این انقلاب، رکن جمهوریت و حضور ملت عزیز در این صحنه مبارزه با باطل بوده است، گفت: اگر ملت بزرگ ایران در این میدان حضور نداشتند، اگر با همه وجود در این میدان مبارزه با استبداد و استعمار حضور نمی یافتند بی گمان انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید.

حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: کار بزرگ رهبر عظیم القدر و بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) آن بود که راه را برای حضور ملت بزرگ ایران در یک میدان سخت مبارزه هموار کردند.

وی با بیان اینکه رکن دوم پایداری این انقلاب بزرگ اسلام و ارزش های اسلامی است، اضافه کرد: ملت بزرگ ایران با الهام از اسلام و قرآن با الهام از پیامبر عظیم القدر اسلام و اهل بیت آن بزرگوار در این میدان حضور یافتند، اسلام و ارزش های اسلامی پشتوانه و تکیه گاه حرکت پر اقتدار آنان بود، ۲ گوهر گرانبهایی که در هر عرصه ای حضور پیدا کنند انقلاب بزرگی را خلق خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: آنچه راه را برای این حضور هموار کرد آن نعمت و گوهر گرانبهایی که زمینه حضور مردم و چنگ زدن آنان به ریسمان مستحکم اسلام را فراهم آورد رهبری قدرتمند و صالح بود، این امام بزرگوار بود که در پرتو دانش و تربیت دینی آراستگی به ایمان و عمل صالح بر اساس آموزه های قرآن جامعه را به سوی وحدت، قرآن، هویت اسلامی و دینی خود دعوت کرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) با الهام از آیه ۱۲۵ سوره نحل "آیه طریق دعوت" که خداوند در آن می فرماید با حکمت و اندرز نیکو به راه پروردگارت دعوت کن داعی الی الله بود و این دعوت عقلانی، علمی و اخلاقی که از عمق روح و جان ایشان الهام می گرفت دل های ملت بزرگ ایران را به سوی اسلام و قرآن و ارزش های والای انسانی و دینی فرا خواهند و آن انقلاب عظیم را خلق کرد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد افزود: انقلاب اسلامی در تداوم این راه نورانی از چالش‌های سختی عبور کرد، عبور از هشت سال دفاع مقدس و ایستادگی در برابر جبهه غرب و شرق و رویارویی با همه قدرت های شیطانی گوشه‌ای از این مقاومت انقلابی است.

این مسئول در پایان با قدردانی از حضور پرشور مردم در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، از حضور حماسی مردم جزیره قشم که همواره با حضور خود از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کرده اند، نیز قدردانی کرد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار