تحلیلگر سیاسی عراقی:

موضع گیری فرماندهان امنیتی عراق علیه آمریکایی‌ها جسورانه است

تحلیلگر سیاسی عراقی موضع گیری فرماندهان امنیتی این کشور را در خصوص لزوم بیرون راندن اشغالگران آمریکایی جسورانه توصیف کرد.
کد خبر: ۶۵۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 12February 2024

موضع گیری فرماندهان امنیتی عراق علیه آمریکایی‌ها جسورانه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المعلومه، «هیثم الخزعلی» تحلیلگر سیاسی عراقی اظهار داشت: سخنان برخی از فرماندهان نظامی و مسوولان عراق مبنی بر این که حضور نظامیان آمریکایی باعث از بین رفتن امنیت این کشور است جسورانه به شمار می‌رود.

وی افزود: این سخنان و موضع گیری‌ها باعث می‌شود از اقدامات دولت، پارلمان و نیرو‌های ملی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از عراق حمایت شود.

الخزعلی تصریح کرد: فرماندهان امنیتی عراق بار‌ها اعلام کرده اند که نیرو‌های مسلح این کشور کاملاً آمادگی حمایت از کشور را در برابر هرگونه تجاوز خارجی داشته و نیازی به نیرو‌های خارجی ندارند.

روز گذشته سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد که بغداد و واشنگتن برای تنظیم جدول زمانی به‌منظور خروج تدریجی نیرو‌های ائتلاف به رهبری آمریکا از عراق در حال مذاکره‌اند.

پیش از این نیز، وزارت امور خارجه عراق اعلام کرده بود که بغداد به دنبال تدوین جدول زمانی مشخص و روشنی برای زمان‌بندی خروج نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی در عراق است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار