یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

بایسته‌های پاسداری

پاسدار انقلاب اسلامی، حافظ تمامی عوامل و مؤلفه‌های شکل‌دهنده انقلاب است؛ پاسدار امنیت و آرامش مردم و حافظ آرمان‌های بلند انقلاب که گستره وسیعی از جهان را درنوردیده است.
کد خبر: ۶۵۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۴ - 13February 2024

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ انقلاب اسلامی یک موفقیت بزرگ و بی‌نظیر برای ملت ایران بود که با تقدیم شهدای بسیار و تحمل شرایط سخت زندان‌ها و شکنجه‌های فراوان دژخیمان رژیم طاغوت رقم خورد.

این جمله معروف که «کسب موفقیت سخت است، اما حفظ و تداوم آن سخت‌تر است» درخصوص انقلاب اسلامی نمود آشکاری داشته است؛ چرا که پیروزی این انقلاب با عبور از سختی‌های فراوان حاصل شد؛ اما حراست از آن صبر و تحمل بسیار بیشتری را می‌طلبد.

تشکیل نهادی به نام «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در همین راستا بوده و در ماه‌های نخستین پیروزی انقلاب، مأموریت سخت و طاقت‌فرسای حراست از این شجره طیبه بر عهده «پاسداران انقلاب» گذاشته شد؛ پاسدارانی که در طول ۴۵ سال گذشته در عرصه‌های مختلف، عملکرد موفقی داشته و توانسته‌اند ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی و انقلاب را از مخاطرات و تهدید‌ها مصون نگه‌دارند.

مقابله با گروهک‌های تروریستی و غائله‌های متعدد در بدو پیروزی انقلاب، حضور در آوردگاه بزرگ دفاع مقدس و مقابله با رژیم متجاوز بعثی، ورود به حوزه سازندگی کشور، حضور مستشاری در کشور‌های عراق و سوریه به منظور مقابله با تروریسم تکفیری، ورود به عرصه تولید تجهیزات دفاعی به‌ویژه موشک و پهپاد در جهت دستیابی به خودکفایی، خدمت‌رسانی به مردم نیازمند در قالب رزمایش‌های مومنانه، امدادرسانی به مردم آسیب‌دیده در سوانح طبیعی و... بخشی از مأموریت پاسداران انقلاب در طول چهار دهه گذشته بوده است.

پاسداران انقلاب در مسیر حفظ و حراست از ثمره قیام حضرت روح‌الله (ره) و ملت بزرگ ایران، شهدای بسیاری را تقدیم کرده‌اند؛ از «همت»‌ها و «باکری»‌ها در دوران دفاع مقدس گرفته تا «همدانی»‌ها و «سلیمانی»‌ها در عرصه دفاع از حرم و مبارزه با تروریسم. پاسداری از انقلاب در برابر خباثت‌ها و توطئه‌های شیاطین عالم، نیازمند گذشتن از جان است و بر همین اساس، پاسداران با نثار خون پاک خویش، شجره طیبه انقلاب را آبیاری می‌کنند.

در این مسیر، پاسدار واقعی انقلاب کسی است که بابصیرت و هوشیار بوده و پیش از اینکه محافظ انقلاب باشد، از خودش محافظت کند؛ یعنی بنا به فرموده‌ی امام خامنه‌ای «تقوا» داشته باشد. اگر این امر حاصل شود، دغدغه‌ای در زمینه حراست از انقلاب وجود نخواهد داشت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این‌خصوص فرموده‌اند «یکی از کار‌های مهمّی که همواره باید مورد توجّه ما باشد، همین حفاظت از خود است... ارزش‌های سپاه، برجستگی‌های سپاه خیلی ارزشمندند؛ از این‌ها باید حراست کرد؛ از این‌ها باید حفاظت کرد؛ مسئولانِ رتبه‌های مختلفِ سپاه موظّفند در این زمینه‌ها فعّال باشند.»

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار