انیس نقاش:

عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به دنبال ایجاد فتنه مذهبی است

یک کارشناس سیاسی لبنانی تاکید کرد که عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به دنبال ایجاد فتنه‌های مذهبی است
کد خبر: ۶۵۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ - 04January 2016

عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به دنبال ایجاد فتنه مذهبی است

به گزارش گروه سایر رسانه ای دفاع پرس، "انیس نقاش" کارشناس مسائل سیاسی لبنانی در گفتگویی، یکی از اهداف آل سعود در اعدام شیخ نمر النمر را مسکوت کردن علمای شبه جزیره عربستان دانست و گفت: یکی از اهداف اعدام شیخ نمر النمر خاموش کردن صدای او و ترساندن همه علمای شبهه جزیره عربستان است، آنان میخواهند بگویند که آل سعود نمیخواهد کسی با او مخالفت کرده و یا از سیاستهایش انتقاد کند.

وی ادامه داد: اجرای این حکم علیه شیخ نمر النمر قابل پیشبینی بود زیرا چندین سال است که سیاستهای عربستان شنوای پیامها و نصیحت های  عقلانی از سوی سازمان ملل، همپیمانانش و طرفهای دیگر نیست و هیچ توجهی به سادهترین معیارهای انسانی ندارد.

رژیمی که بیش از 25 هزار شهروند یمنی را کشته از اعدام یک عالم دینی نیز ابایی ندارد

انیس نقاش تاکید کرد: عربستان هم اکنون در وضعیت متشنجی قرار دارد و وارد جنگ در چندین منطقه شده است، رژیمی که بیش از 25 هزار شهروند یمنی را به قتل رسانده مطمئناً از اعدام یک عالم دینی که سلاح در دست نگرفته و هرگز اقدام خشونتآمیزی نداشته است نیز ابایی نخواهد داشت.

وی در خصوص واکنشهای بینالمللی به این اقدام عربستان گفت: این جنایت به پرونده سیاه جنایتهای عربستان افزوده شده و صفحه سیاهش را سیاهتر خواهد کرد، محافل جهانی و اسلامی و همچنین افکار عمومی در کشورهای اسلامی این اقدام را محکوم خواهند کرد.

عربستان با اعدام شیخ نمر النمر به دنبال ایجاد فتنه مذهبی است

این کارشناس لبنانی در پایان تاکید کرد: به طور قطع عربستان با این اقدام در پی ایجاد فتنه مذهبی است، این رژیم بر اساس ایجاد فتنههای مذهبی و طایفهای شکل گرفته است. مقاومت جمهوری اسلامی ایران در برابر طرحهای ایالت متحده در منطقه باعث کاستن از میزان فعالیتهای خاندان سعود در منطقه میشود و سعودیها این مسئله را درک میکنند به همین دلیل سعی میکنند تا به روشهای گوناگون نوک پیکان خود را به سوی ایران هدفگیری کنند.

 

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها