در جمع خبرنگاران؛

فرمانده نیروی هوایی ارتش: دیپلماسی دفاعی در اولویت برنامه‌های نهاجا/ هر اقدام تجاوزکارانه‌ای را در نطفه خفه می‌کنیم

امیر سرتیپ «واحدی» با تأکید بر آمادگی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با تهدیدات گفت: در مقابل هرگونه تجاوز و عملیات تروریستی با قدرت هرچه تمام‌ وارد می‌شویم و آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۵۱۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ - 15February 2024

دیپلماسی دفاعی سرلوحه برنامه‌های نهاجا/ تحریم‌ها باعث رونق و پیشرفت نیروی هوایی ارتش شده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ خلبان «حمید واحدی» فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه دیدار وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران که در هتل نهاجا برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره برنامه این نیرو در حوزه دیپلماسی دفاعی اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش دیپلماسی دفاعی را سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است.

امیر سرتیپ واحدی ادامه داد: نیروی هوایی ارتش بر پایه دیپلماسی دفاعی با کشور‌های دوست، همسایه و همسو رابطه خوبی دارد و در این راستا تلاش‌های زیادی شده است.

فرمانده نهاجا افزود: برقراری رابطه و تعامل با کشور‌های دوست و همسایه موجب ایجاد اتحاد، برادری و دوستی بین کشور‌های همسو می‌شود تا بتوانیم از تجربیات دفاعی یکدیگر در زمینه‌های مختلفی همچون ساخت قطعات، هواپیما‌های بدون سرنشین، آموزش و سایر حوزه‌ها استفاده کنیم و تبادلات فنی و اطلاعاتی با یکدیگر داشته باشیم.

وی در ادامه با تأکید بر آمادگی و توانمندی نیروی هوایی ارتش برای مقابله با تهدیدات عنوان کرد: خدا را شاکریم که تحریم‌ها باعث رونق و پیشرفت نیرو‌های مسلح و به‌ویژه نیروی هوایی ارتش شده است و توانستیم روی پای خود بایستیم.

امیر واحدی همچنین تعمیر و نگهداری، آماده‌سازی و ساخت را از دیگر توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش برشمرد و  گفت: نیروی هوایی ارتش هر روز سرحال‌تر از قبل بوده و آماده دفاع از آسمان کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه راهبرد جمهوری اسلامی ایران در حوزه نظامی «تهاجمی» نیست، خاطرنشان کرد: راهبرد کشورمان دفاعی است و ایران هیچ‌گونه چشم‌داشتی به خاک هیچ کشوری ندارد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران همیشه پیام دوستی خود را به کشور‌های دوست و همسایه اعلام کرده است؛ البته در مقابل هرگونه تجاوز و عملیات تروریستی با قدرت هرچه تمام‌ وارد می‌شویم و آن را در نطفه خفه خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار