داور مسابقات بین‌المللی قرآن:

۸۵ درصد حافظان کل‌قرآن کشور بانوان هستند

داور مسابقات بین‌المللی قرآن با تاکید بر اینکه ۸۵ درصد حافظان کشور بانوان هستند، گفت: حضور داور بانوی ایرانی در مسابقات قرآنی خارج از کشور در ارتقا سطح شرکت‌کنندگان ما در مسابقات داخلی و خارجی مؤثر است.
کد خبر: ۶۵۱۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰ - 14February 2024

۸۵ درصد حافظان کل‌قرآن کشور بانوان هستندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «غصون مسلمی» داور مسابقات بین‌المللی قرآن در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت مسابقات قرآنی در کشور اظهار داشت: سطح مسابقات قرآن ما در سطح کشوری بالاتر از مسابقات بین‌المللی است و اگر برای مسابقات کشوری به اندازه مسابقات بین‌المللی تبلیغ صورت گیرد، مردم بیشتر با روند مسابقات آشنا می‌شوند و از طرفی کیفیت کار متسابقین ایرانی بهتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور شرکت‌کنندگان قرآن در مسابقات خارجی تأکید کرد: آنقدر که بانوان ما در مسابقات قرآنی داخل کشور موفق هستند در مسابقات خارجی موفق نیستند و این نشان می‌دهد ما در این حوزه دچار ضعف هستیم.

مسلمی ادامه داد: اولین نکته‌ای که به نظر می‌رسد این است که بانوان ما باید در فصاحت و بلاغت دقت بیشتری داشته باشند. اختلاف دیگر که بین مسابقات ما با دیگر کشور‌ها وجود دارد مربوط به روش اجرا است. بیشتر تأکید ما روی بخش آیین نامه‌های مسابقات است. یعنی ما در این حوزه، آیین نامه‌های بسیار مفصل و دقیق داریم درحالی که کشور‌های دیگر مثل ما نیستند و روش‌های متفاوتی دارند. به عبارتی هدایت داوری آن‌ها با نوع داوری ما در ایران متفاوت است.

این داور قرآنی با اشاره به اینکه تا کنون هیچ داور بانوی قرآنی همراه متسابقین خانم در مسابقات خارجی حضور نداشته و همواره از آقایان داور در این سفر‌ها استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ داور خانمی به مسابقات خارجی اعزام نشده است تا با نحوه داوری بخش بانوان آشنا شده و اشکالات شرکت‌کنندگان ایرانی را به آنان بگوید و همین مسئله باعث شده با اینکه بچه‌های ما از سطح بسیار بالایی برخوردار هستند، اما نمی‌توانند آن طور که باید و شاید در مسابقات خارجی موفق باشند.

مسلمی با ابیان اینکه ۸۵ درصد حافظان کشور خانم هستند تاکید کرد: ما زمانی پیشرفت پیدا می‌کنیم که بتوانیم با افراد بالاتر از خود رقابت کنیم. رقیب اصلی ما در مسابقات نیز معمولا کشور الجزایر است. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا همان‌قدر که بانوان کشور‌های دیگر به ایران اعزام می‌شوند ما نیز به همان اندازه اعزام متسابقین به سایر کشور‌ها داریم یا خیر.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سطح شرکت‌کنندگان ما در بخش بانوان ارتقا پیدا کند حتما باید زمینه را برای حضور داوران بانوی ایرانی را در مسابقات خارجی فراهم کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار