حضور حداکثری، اقتدار ملی/ سخنگوی ستاد انتخابات خراسان رضوی:

استانداری خراسان رضوی میزبان استودیو انتخابات است

فریدنیا گفت: استودیو انتخابات در استانداری خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد و تا روز انتخابات و اعلام نتایج فعالیت خود را ادامه خواهد داد و فرمانداران آخرین اخبار و اطلاعات حوزه‌های انتخابیه را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴ - 14February 2024

استانداری خراسان رضوی میزبان استودیو انتخابات استبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، «امیر فریدنیا» سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن شهید باهنر استانداری خراسان رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه آمار تأیید صلاحیت‌ها در مرحله شورای نگهبان ۵۹ درصد است، اظهار داشت: شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی هزار و ۲۶ نفر را تأیید کرده است که از این تعداد ۹۰۱ نفر معادل ۸۸ درصد مرد و ۱۲۵ نفر معادل ۱۲ درصد بانوان هستند.

وی افزود: تا بعدازظهر روز گذشته ۵۱ نفر از حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی انصراف داده‌اند. ۱۸ نفر از افراد عدم احراز یا عدم تأیید شدند که فرصت اعتراض تمام شده و شورای نگهبان تا پایان ماه جاری اعلام نظر می‌کند.

فریدنیا در خصوص تأیید صلاحیت مجلس خبرگان رهبری گفت: از ۲۸ نفر که برای مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرده‌اند، ۱۱ نفر عدم تأیید و هفت نفر انصراف داده‌ند و ۱۰ نفر تأیید شد‌ه‌اند که دو نفر از آن‌ها به دیگر حوزه‌های انتخابی خارج از استان تغییر حوزه دادند و هشت نامزد انتخاباتی در ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

سخنگوی ستاد انتخابات استان خراسان رضوی گفت: تاکنون سه هزار و ۵۶۲ شعبه ثابت و ۹۸۴ شعبه سیار پیش‌بینی شده و احتمال تغییر آمار شعب وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: شماره ۱۱۷ یک شماره کشوری برای پاسخگویی به سوالات، شکایات و پیشنهادات است و شماره ثابت دبیرخانه استان ۳۸۵۹۸۰۴۰ نیز در اختیار شهروندان قرار دارد.

فریدنیا با اشاره به اینکه تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از امروز شروع شده است، ابراز داشت: تبلیغات مجلس خبرگان به مدت ۱۵ روز ادامه دارد و تا ۲۹ بهمن‌ماه مناظره‌های کاندیداهای مجلس نیز تمام می‌شود که ۲۸ و ۲۹ بهمن مناظره حوزه انتخاباتی مشهد ضبط خواهد شد.

استودیو انتخابات از پنجشنبه ۲۶ بهمن در استانداری خراسان رضوی راه‌اندازی خواهد شد و تا روز انتخابات و اعلام نتایج فعالیت خود را ادامه خواهد داد و فرمانداران آخرین اخبار و اطلاعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار