دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا و انگلیس بازنده اصلی حمله نظامی به یمن

حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به یمن در حالی ادامه دارد که حل بحران دریای سرخ در گرو توقف حملات رژیم صهیونیستی به غزه و پایان جنگ است.
کد خبر: ۶۵۱۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۰ - 15February 2024

آمریکا و انگلیس بازنده اصلی حمله نظامی به یمنگروه بین‌الملل دفاع‌پرس - سمیه قاسمیان؛ حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس این هفته هم همانند هفته‌های اخیر علیه یمن انجام شد و همچنان هم ادامه دارد؛ حملاتی که با توجه به اینکه یمن دست برتر را در دریای سرخ دارد تا امروز نتوانسته نتایج و دستاورد‌های مثبت و مورد انتظاری را برای کشور‌های متجاوز به همراه داشته باشد؛ ولی کمتر کسی است که نداند تنش‌ها و درگیری‌های دریای سرخ نتیجه مستقیم تداوم جنگ غزه است.

اما در حالی شاهد تداوم تنش و درگیری‌های نظامی بین آمریکا و انگلیس با یمن هستیم که همچنان شاهد ادامه پیدا کردن و تعمیق بحران جنگ غزه هستیم. ضمن اینکه در تازه‌ترین تحولات منطقه پیرامون جنگ غزه شاهد آماده شدن ارتش رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات زمینی در شهر رفح هستیم. موضوعی که اگر رنگ واقعیت به خود بگیرد قطعا شاهد انفجار اوضاع در منطقه و شعله‌ور شدن جنگ در سطح وسیعی از این نقطه از جهان خواهیم بود.

نکته مهم دیگر اینکه، حملات آمریکا و انگلیس به یمن در شرایطی از ۲۱ دی ماه آغاز شده است که تمامی اقدمات و تلاش‌های متجاوزان علیه یمن در متوقف ساختن عملیات ارتش و نیرو‌های مردمی این کشور علیه کشتی‌هایی که به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند بی‌اثر و بی‌نتیجه باقی مانده است. موضوعی که موجب شده هم اکنون رژیم صهیونیستی در حوزه تجارت دریایی یکی از بزرگ‌ترین و کم‌سابقه‌ترین بحران‌های خود را تجربه کند.

از طرف دیگر از نخستین روز حملات آمریکا و انگلیس به یمن دائما می‌بینیم و می‌شنویم که نیرو‌های متجاوز اعلام می‌کنند با موفقیت اهداف مهمی را در یمن ازجمله مراکز راداری، پایگاه‌های پرتاب موشک و پهپاد یمن را مورد هدف قرار داده و از حالت عملیاتی خارج کردند، ولی بازهم در کمال تعجب مشاهده می‌کنیم که ارتش یمن کشتی‌های دیگری از رژیم صهیونیستی را مورد هدف و حمله خود قرار می‌دهد.

اما نکته جالب توجه در این میان این است که حملات آمریکا و انگلیس به یمن نه تنها توانایی ارتش و نیرو‌های مردمی یمن در هدف قرار دادن و حمله به رژیم صهیونیستی را کاهش نداده که در اقدامی شجاعانه و تحسین برانگیز شاهد هستیم که نیرو‌های یمنی به تلافی حملات نظامی به خود، کشتی‌های جنگی آمریکا و انگلیس را هم مورد هدف و حمله قرار می‌دهند.

حال با گذشت چیزی بیش از یک ماه از آغاز حملات آمریکا و انگلیس به یمن نیرو‌های متجاوز ادعا می‌کنند که زیرساخت‌های یمن برای انجام حملات به کشتی‌ها در دریای سرخ را به شدت مورد هدف قرار داده و آسیب‌های بسیار جدی را به آن‌ها وارد کردند. این در حالی است که بر خلاف ادعا‌های متجاوزان شاهد تداوم عملیات‌های موشکی و پهپادی ارتش یمن علیه کشتی‌های رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس در دریای سرخ هستیم.

موضوع مهم دیگر توان و تجربه بالای ملت و ارتش یمن در جریان جنگ هشت ساله با ائتلاف متجاوز عربی است و همین موضوع هم موجب شده تا حملات یک ماهه اخیر آمریکا و انگلیس علیه یمن بی‌اثر و بی‌فایده باشد. زیرا ملت یمن و ارتش و نیرو‌های مردمی آن از مسیر جنگ با ائتلاف کشور‌های عربی آنقدر تجربه کسب کرده و درس آموختند که حلا در میدان نبردی واقعی و بسیار جدی با آمریکا و انگلیس به خوبی می‌توانند در برابر آن‌ها ایستادگی کرده و در موقعیت مناسب زمانی و مکانی ضربات سخت و دردناکی را هم به آن‌ها وارد کنند.

در پایان باید گفت، پیام واحد و تغییر ناپذیر ملت یمن خطاب به آمریکا و انگلیس این است که تا زمانی که حملات رژیم صهیونیستی همچنان به مردم غزه ادامه دارد، نیرو‌های ملی و انقلابی یمن نیز در دفاع از مردم غیرنظامی و بی‌گناه آن مراکز و زیرساخت‌های تجاری این رژیم اشغالگر و نامشروع را مورد هدف قرار خواهند داد و در این مسیر آمیکا و انگلیس نمی‌توانند مانع این عملیات‌ها و حملات شوند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار