اولین یادواره شهدای داروساز اصفهان برگزار شد

اولین یادواره شهدای داروساز اصفهان با حضور جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶ - 15February 2024

اولین یادواره شهدای داروساز اصفهان برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، «شاهین‌ شیرانی» رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شامگاه چهارشنبه در اولین یادواره شهدای داروساز، با اشاره به نقش جامعه پزشکی در دفاع مقدس، اظهار داشت: حماسه دفاع مقدس،حماسه‌ای ماندگار و جاودان است.

همچنین «سید ابوالفضل مصطفوی» رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این یادواره چ اظهارداشت: شهدا شمع محفل بشریت اند. امیدواریم بتوانیم مقام شهدا را زنده و پاینده نگه داریم و در راه شهدا با اقتدار و با تمام توان حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه داروسازی ۲۶ نفر در کل کشور شهید شده اند افزود: ۷ نفر از این شهدای بزرگوار دانشجویان دانشکده داروسازی و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بودند که مایه افتخار و مباهات است.

مصطفوی گفت: در جلسه ای که حدود ۳ ماه پیش به مناسبت بزرگداشت شهدای داروساز در تهران برگزار شد؛ شهیدان محمد فقیهی و علیرضا ولیان از این ۷ شهید گرانقدر حوزه داروسازی استان اصفهان به عنوان شهیدان شاخص انتخاب شدند.

رئیس دانشکده داروسازی و علوم دارویی استان اصفهان با بیان گوشه ای از دستاوردهای شهیدان شاخص حوزه داروسازی و ذکر خاطراتی از این دو شهید مطهر عنوان کرد: شهید محمد فقیهی اولین شهید صنعت داروسازی و شهید ولیان فعال در مباحث فرهنگی بودند. باید با توجه به دستاوردها، توانمندی ها، کنش ها و آرمان‌های شهدا؛ ادامه دهنده راه آنان باشیم و بکوشیم در راه پرنور و پر سعادت شهدا قدم برداریم.

وی با بیان اینکه دانشجویان می‌کوشند تا در مسیر شهدا باقی بمانند و راه و یاد آنان را جاودانه نگه دارند، تصریح کرد: دانشجویان دانشکده داروسازی و علوم دارویی مشارکت ویژه ای در برپایی این مراسم از قبیل هماهنگی راوی، گروه سرود و... داشتند. امید است نسل جوان همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشند و در چنین مراسمی حضور پرشور داشته باشند.

درحاشیه اولین کنگره شهدای داروسازی استان اصفهان از یادمان شهدای داروسازی استان اصفهان رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار