در موریتانی؛

درخواست 55 سازمان برای بازگشایی مدارس قرآن

55 سازمان و انجمن در موریتانی با صدور بیانیه‌ای از مقامات این کشور که خواستند که صدور مجوز برای بازگشایی مدارس و مؤسسات قرآنی تعطیل‌شده را سرعت بخشند.
کد خبر: ۶۵۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲ - 05January 2016

درخواست 55 سازمان برای بازگشایی مدارس قرآن

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، 55 سازمان و انجمن موریتانیایی با صدور بیانیهای، از مقامات این کشور خواستند که صدور مجوز برای بازگشایی مدارس و مؤسسات قرآنی را که طی هفتههای گذشته به بهانه مبارزه با افراطگرایی و نداشتن مجوز تعطیل شدهاند، سرعت بخشند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که چند روز پیش آموزشگاه حفظ قرآن و تدریس علوم دینی «ورش» د
ر استان «جیکنی» موریتانی اعلام کرد که تمامی اقدامات خواستهشده از سوی مقامات دولتی را انجام داده است. آموزشگاه «ورش» موریتانی همچنین، بازگشایی شعبههای تعطیلشده وابسته این آموزشگاه را خواستار شد.

سازمانها و انجمنهای موریتانی در این بیانیه، با اشاره به این که مؤسسههای دینی از سیاستزدگی به دور هستند، از مراکز و مؤسسات قرآنی خواستند که به شرایط و ضوابط موردنظر جهت بازگشایی مجدد این مراکز پایبند باشند.

مدیریت آموزشگاه قرآنی «ورش» موریتانی نیز در این زمینه اعلام کرد: این آموزشگاه و شعبههای وابسته به آن متعلق به همه شهروندان موریتانیایی است و کاری به سیاست ندارد و در این مراکز تنها قرآن و علوم قرآنی تدریس میشود.

مدتی است، دولت موریتانی به بهانه این که برخی مکتبخانهها و مؤسسات قرآنی در این کشور مجوز ندارند و همچنین، به بهانه مبارزه با تندروی و افراطگرایی، این مراکز قرآنی را هدف قرار داده و دستور تعطیلی آنها را صادر کرده است که این موضوع با اعتراض گسترده علما، خطیبان جمعه و دانشجویان موریتانی و مردم این کشور مواجه شده است.

منبع:ایکنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار