شهید صبوری عزیز، تولدت مبارک

دیروز ۲۵ بهمن سالروز شهادت بهروز صبوری بود. به همین مناسبت پرتره شهید صبوری به قلم علیرضا ذاکری، طراح و نقاش پیشکسوت طراحی شده است.
کد خبر: ۶۵۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ - 15February 2024

شهید صبوری عزیز، تولدت مبارکبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، شهید بهروز صبوری در سن ۱۸ سالگی در عملیات مسلم بن عقیل در منطقه عملیاتی سومار در سال ۱۳۶۱ به شهادت رسید و پیکر او به دلیل شرایط عملیات در منطقه ماند. مادر شهید بهروز صبوری، سال‌ها منتظر شنیدن خبری از پیکر فرزندش همانند دیگر مادران شهدای مفقود الاثر بود. مادر شهید صبوری کم کم به نمادی از انتظار مادران شهدای گمنام تبدیل شد.

در اسفندماه سال ۹۲ طبق اعلام رسمی معراج شهدای مرکز و کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، خبر کشف هویت شهید بهروز صبوری بعد از ۳۱ سال مفقود الجسد بودن، منتشر شد. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری در جریان به خاک سپاری جمعی از شهدای گمنام در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ به خاک سپرده شده است و هویت او بعد از گذشت سه سال از خاکسپاری توسط آزمایش DNA شناسایی شد. نمونه خون خانواده شهید با نمونه استخوان شهید که در بانک ژنتیک شهدای گمنام ثبت شده بود تطابق پیدا کرده و هویتش احراز شد. 

این مادر پس از ۳۱ سال دوری می‌اندیشید؛ چادر و مقنعه‌اش را مرتب کرد و با گلابدان و ظرف اسپند عصا زنان به سیل جمعیتی که تابوت پیکر بهروز را گرفته بودند و به خانه‌ای که روزگاری خبر خوش تولدش را به اهالی خانه داده بود می‌آوردند، پیوست. پیکر مطهر شهید بهروز صبوری را که در کفن پیچیده شده بود، به درخواست مادر، در همان نقطه‌ای قرار دادند که روزگاری قنداقه بهروز را در بدو تولد در آنجا گذاشته بودند.

مزار این شهید والامقام در آستان مقدس امام‌زاده حسن (ع) منطقه ۱۷ تهران در همسایگی با محل زندگی مادر شهید قرار دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار