امام جمعه اصفهان:

سرعت پیشرفت‌های کشور در زمینه پزشکی و دارویی، نجومی است

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: درگذشته یکی از اموری که مردم به ما درباره آن مراجعه می‌کردند اعزام بیمار به خارج از کشور بود، زیرا امکان درمان بسیاری از بیماری‌ها در ایران نبود، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که حتی در سخت‌ترین امراض نیز امکان معالجه در کشور وجود دارد.
کد خبر: ۶۵۱۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱ - 16February 2024

به گزارش دفاع‌پرس از اصفهان، آیت‌الله «سید یوسف طباطبایی‌نژاد» در بازدید از مجموعه داروسازی امین شهرستان فلاورجان با اشاره به اهتمام دولت به مسئله دارو در کشور اظهار داشت: رئیس‌جمهور و اعضای دولت به مسئله دارو اهتمام دارند، زیرا یکی از مسائلی که به آن افتخار می‌کنیم توسعه و ترقی ما در حوزه‌های پزشکی است و در دارو نیز بسیار پیشرفت کرده‌ایم.

وی افزود: درگذشته یکی از اموری که مردم به ما درباره آن مراجعه می‌کردند اعزام بیمار به خارج از کشور بود، زیرا امکان درمان بسیاری از بیماری‌ها در ایران نبود، اما امروز به جایی رسیده‌ایم که حتی در سخت‌ترین امراض نیز امکان معالجه در کشور وجود دارد.

امام‌جمعه اصفهان یکی از اقدامات مهم در حوزه درمان و دارو را مقابله با کرونا دانست و گفت: در مسئله دارو نیز در دوران کرونا کار بزرگی انجام شد و ایران توانست دارویی تولید کند که حتی از مشابه‌های آن بهتر بود.

وی اضافه کرد: البته مشکلاتی نیز در این حوزه وجود دارد که به یکدیگر وابسته شده همانند مسئله بیمه و به‌خصوص در مورد تأمین اجتماعی که باید مستقل باشد و از جمله دلایلی که تأمین اجتماعی نمی‌تواند پول بیمارستان‌ها را پرداخت کند این است که دولت پول تأمین اجتماعی را می‌گیرد، درحالی‌که اگر پول آن گرفته نشود، تأمین اجتماعی می‌تواند با آن پول کار کرده و درآمد کسب کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تأکید بر لزوم تحقق وعده‌های دولت در سفرهای استانی تصریح کرد: در سفرهای رئیس‌جمهور زمانی که مسئله‌ای تصویب می‌کنند باید عمل شود، به‌عنوان‌مثال شرکت یا کارخانه‌ای به امید ۲۰۰ میلیارد قول داده شده در سفر ریاست‌جمهوری کار خود را توسعه می‌دهد و درحالی‌که سرمایه خود را هزینه کرده پول وعده‌داده‌شده دولت نیز به دست آن نمی‌رسد و این سبب ضرر سرمایه‌گذار می‌شود، لذا باید حساب شده وعده داد.

در ابتدای این دیدار محمدمهدی حقوقی مدیرعامل شرکت داروسازی امین گزارشی از تاریخچه و فعالیت‌های این شرکت از ابتدای تأسیس تاکنون ارائه کرد و اظهار داشت: شرکت داروسازی امین، اولین شرکت داروسازی پس از انقلاب اسلامی است و در سال ۶۸ به همت متخصصین داخلی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار