در جمع فعالان حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و دانش‌بنیان مشهد؛

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خراسان رضوی ظرفیت ایجاد قطب صنایع فرهنگی و رسانه را دارد

اسماعیلی گفت: در خراسان رضوی ظرفیت ایجاد «هاب» یا قطب صنایع فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد؛ بر همین اساس تلاش بر این است که موضوعات فرهنگی در استان به مفاد تبدیل شوند.
کد خبر: ۶۵۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۰ - 16February 2024

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: خراسان رضوی ظرفیت ایجاد «هاب» صنایع فرهنگی و رسانه را داردبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (جمعه) در دیدار با فعالان حوزه صنایع خلاق، فرهنگی و دانش‌بنیان مشهد اظهار داشت: دولت سیزدهم حاکمیت را به حلقه‌های میانی داده است که در حوزه «صنایع نرم»، حلقه‌های میانی صاحبان صنایع خلاق و فرهنگی هستند و وظیفه این وزارتخانه تسهیل‌گری و حمایت‌گری است.وی افزود: در خراسان رضوی ظرفیت ایجاد «هاب» یا قطب صنایع فرهنگی و رسانه‌ای وجود دارد؛ بر همین اساس تلاش بر این است که موضوعات فرهنگی در استان به مفاد تبدیل شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امکانات تقیینی و قانونگذاری به صورت کامل در اختیار وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ادامه داد: برنامه تحول دولت سیزدهم ۳۷ سرفصل دارد که یکی از این موارد صنایع خلاق فرهنگی است و با هدف تحقق این برنامه ستاد صنایع خلاق فرهنگی در تهران ایجاد شده است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه به دنبال مرتبط کردن همه صنوف فرهنگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم، تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد که صنوف فرهنگی به عنوان مؤسسه فرهنگی ثبت شوند تا از همه مزایای یک مؤسسه فرهنگی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در همه بخش‌های این وزارتخانه ارتقای وضعیت علمی به سمت بهره‌مندی از فناوری‌های نو است، بیان داشت: به دلیل اینکه فناوری‌های نو در آغاز راه هستند، می‌توان جهش زیادی داشت و این مزیت حوزه اقتصاد فرهنگ است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار