چرا در ماه شعبان روزه می‌گیرند؟

روزه گرفتن در ماه شعبان بسیار تاکید شده است و پیامبر اکرم (ص) اول ماه شعبان منادی را به داخل کوچه‌ها می‌فرستاد تا صدا بزند‌ای مردم مدینه و یثرب ماه شعبان ماه من پیامبر است و مرا با روزه گرفتن یاری کنید.
کد خبر: ۶۵۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰ - 16February 2024

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی - استاد اخلاق و حوزه - در مورد اهمیت روزه گرفتن در ماه شعبان می‌گوید: امام علی (ع) روایت می‌کند از زمانی که پیامبر (ص) این ندا را سر دادند روزه ما در ماه شعبان ترک نشد.

چرا در ماه شعبان روزه می‌گیرند؟

این استاد اخلاق تاکید کرد که تعداد روزه‌ها مهم نیست و هرکسی به هر اندازه‌ای که توان دارد روزه بگیرد.

رفیعی با بیان اینکه ماه شعبان یک فرق با ماه رمضان دارد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در مورد تفاوت این ماه با ماه رمضان می‌گوید «هرکسی در این ماه روزه بگیرد من پیامبر (ص) را یاری کرده است».

وی با بیان اینکه در تمام این ماه، هزار بار بگوید «لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ، وَلانَعْبُدُ اِلاَّ اِیّاهُ، مُخْلِصینَ لَهُ الدّینَ، وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» تصریح کرد: مناجات شعبانیه در این ماه بسیار پرمعنا و خوب است و حتما بخوانید. امام راحل در مورد این مناجات می‌فرمایند «من ندیدم که یک مناجاتی را همه ائمه خوانده باشند».

این استاد اخلاق تصریح کرد: برخی مناجات مخصوص یکی از اهل‌بیت (ع) است، مثل مناجات امین‌الله امام سجاد (ع)، دعای عرفه امام حسین (ع)، زیارت جامعه کبیره امام هادی (ع) و دعای صباح که مخصوص امیرالمؤمنین (ع) است.

رفیعی در پایان تاکید کرد: در مناجات شعبانیه کلمات زیبا و پرمعنای زیادی وجود دارد که حتما باید به آن‌ها اهمیت داد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار