مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی:

آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی برگزار شد

محمودی فر گفت: حمایت از موسیقی محلی و مقامی از جمله سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و موسیقی محلی و سنتی ریشه در فرهنگ ایران دارد.
کد خبر: ۶۵۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۱ - 17February 2024

آیین اختتامیه سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اراک، «حسین محمودی فر» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش ۱۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره موسیقی استان مرکزی ارسال شد اظهار داشت: این رویداد در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ایجاد عدالت فرهنگی، شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در بخش فرهنگ و هنر و افزایش مشارکت هنرمندان در برنامه‌های اجتماعی، برنامه ریزی شده است.

وی گفت: حمایت از موسیقی محلی و مقامی از جمله سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و موسیقی محلی و سنتی ریشه در فرهنگ ایران دارد. اجرای موسیقی پاپ در راستای افزایش عدالت فرهنگی مورد توجه ویژه وزارت متبوع است و هنر موسیقی یکی از عوامل ایجاد شور و نشاط اجتماعی در جوامع مختلف و موجب توسعه ارتباطات در بین ملت‌های دیگر است‌.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت زبان هنر در انتقال موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، گفت: متولیان فرهنگ در کشور باید از اقشار مختلف فرهنگ و هنر که نقش تأثیرگذاری در جامعه دارند، حمایت ویژه ای داشته باشند.

محمودی فر بیان کرد: در این جشنواره، ۵۵ هنرمند موسیقی در بخش‌های مختلف به رقابت پرداختند و روز اول این جشنواره به رقابت هنرمندان و نوازندگان سنتور اختصاص داشت که در این راستا ۱۸ شرکت کننده در بخش نوجوان و بزرگسال به صورت حضوری با هم به رقابت پرداختند.

وی تصریح کرد: در روز دوم برگزاری جشنواره ۱۶ نفر از هنرمندان و نوازندگان تار و سه تار در گروه سنی بالای ۱۵ سال با هم رقابت کردند و این در حالی بود که تعدادی از نوجوانان برگزیده زیر ۱۵ سال نیز با اجراهای زیبای خود شور و نشاط مضاعفی را در این جشنواره ایجاد کردند. محمودی فر، یادآور شد: در آخرین روز جشنواره موسیقی فجر استان مرکزی نیز ۱۷ هنرمند در رشته ویولن و گیتار هنرنمایی کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار