حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در سخنانی؛

فرماندار مشهد: بهره‌گیری از ظرفیت اقشار برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات/ واجدین شرایط در خراسان رضوی برای حضور در انتخابات بیش از ۲ میلیون نفر هستند

داوری گفت: کمیته مشارکت ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در تمامی اقشار جامعه، اعم از کارگران، کارمندان، معلمان، دانشجویان، پزشکان و سایر قشر‌ها نماینده‌ای را انتخاب کرده است که با کمک آن‌ها جلساتی در راستای هم‌افزایی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و رفع ابهامات صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۵۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸ - 17February 2024

فرماندار مشهد: بهره‌گیری از ظرفیت اقشار برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات/ واجدین شرایط در خراسان رضوی برای حضور در انتخابات بیش از ۲ میلیون نفر هستندبه گزارش دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، «محسن داوری» فرماندار مشهد، امروز در استودیو انتخابات استانداری خراسان رضوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: تا امروز هزار ۸۷۲ شعبه اخذ رأی به صورت قطعی مشخص شده است، اما پیگیر هستیم که ۲۶ شعبه سیار دیگر به این تعداد افزوده شود و شعب اخذ رأی به هزار و ۹۱۰ شعبه برسد. برای این امر رایزنی‌های مختلفی با ستاد انتخابات کشور صورت گرفته است. همچنین در ۲۳ منطقه و ۱۴ حوزه انتخاباتی مشهد و کلات تمامی عوامل اجرایی آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.  

وی ادامه داد: تمامی بخش‌های مختلف، اعم از بخش کشوری، مشارکتی و مردم در رویداد انتخابات نقش مهمی ایفا خواهند کرد. با توجه به اینکه تاکنون تعدادی از نامزد‌های مشهد انصراف دادند، تعدادی درخواست انتقال به حوزه‌های دیگر داشته‌اند و تعدادی درخواست انتقال به مشهد را ثبت کرده‌اند، تا این لحظه ۵۱۳ نامزد در حوزه انتخابیه مشهد و کلات باقی‌مانده‌اند و ۱۶ نفر هم درخواست انتقال به حوزه مشهد را داشته‌اند که برای نظارت در شورای نگهبان احضار شده‌اند و تا ۳۰ بهمن تایید صلاحیت آن‌ها انجام می‌شود.

فرماندار مشهد با بیان اینکه روزشمار انتخابات به شمارش معکوس رسیده است و هر روزی که می‌گذرد به این رویداد مهم نزدیکتر می‌شویم، بیان داشت: با توجه به نززدیک شدن این حماسه سیاسی، فضای انتخاباتی در کلانشهر مشهد بسیار مطلوب است. کمیته مشارکت ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در تمامی اقشار جامعه، اعم از کارگران، کارمندان، معلمان، دانشجویان، پزشکان و سایر اقشار نمایندگانی را انتخاب کرده است که با کمک آن‌ها جلساتی در راستای هم‌افزایی انتخابات و رفع ابهامات صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان ایینکه حوزه نخبگانی، اساتید و دانشجویان نیز در حوزه‌های مختلف اجرای انتخابات با استانداری خراسان رضوی همکاری می‌کنند، تصریح کرد: رأی‌اولی‌های مشهد و کلات شناسایی شده‌اند و برای حضور آن‌ها در پای صندوق‌های رأی اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. شوق حضور در پای صندوق‌های رأی در آنان بسیار مطلوب دیده می‌شود. حوزه نخبگانی، اساتید و دانشجویان نیز در حوزه‌های مختلف اجرای انتخابات با استانداری خراسان رضوی همکاری می‌کنند.  

رئیس هیئت اجرایی انتخابات در مشهد تصریح کرد: طی ظرفیتی که ایجاد شده است، روز قبل از برگزاری انتخابات، عوامل اجرایی در محل شعب اخذ رأی خود حضور خواهند داشت و با فضای انتخابات آشنا می‌شوند. همچنین کافه گفتگو‌هایی در سطح شهر فعال شده است که روزانه با مردم در حال گفتگو هستند. در حوزه مشارکت پایگاه‌های انتظار در ۲۰ خیابان در سطح شهر مشهد فعالیت می‌کنند که در کنار برگزاری جشن‌های ایام شعبانیه، به موضوع مهم افزایش مشارکت مردم در انتخابات نیز توجه دارند.

داوری با بیان اینکه از ۲۵ بهمن تبلیغات مجلس خبرگان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: برای اولین بار عوامل اجرایی انتخابات در تمامی شعب، از بین مردم بومی منطقه انتخاب شده‌اند.  

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی موظف هستند که استانداری را در امر انتخابات همراهی کنند.  گفت: تمامی نامزد‌ها در هنگام ثبت‌نام شماره حسابی بارگذاری کرده‌اند که تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی آن‌ها از آن شماره حساب صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: ۲ میلیون و ۶۱۵ هزار در استان خراسان رضوی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. سه روز قبل از برگزاری انتخابات در چند ناحیه شهر، شعب اخذ رأی اطلاع‌رسانی خواهند شد. همچنین آدرس‌های شعب اخذ رأی در نرم‌افزار «نشان» بارگذاری شده است و مردم می‌توانند با مراجعه به این سایت آدرس نزدیک‌ترین شعبه اخذ رای را احصا کنند. علاوه بر این موارد، نرم‌افزاری تحت عنوان «انتخابات من» طراحی شده است که مردم می‌توانند از طریق سامانه‌های مختلف آن را تهیه کرده و با ما همراه شوند. در هفته آخر منتهی به ۱۱ اسفند روز برگزاری انتخابات نیز سامانه‌ای رونمایی خواهد شد که اپراتور‌ها در۳۰ خط پاسخگوی مردم در حوزه انتخابات هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها