دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

جهانی شدن حمایت مردم دنیا از ملت مظلوم فلسطین

امروز حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر ماشین جنگی و کشتار رژیم صهیونیستی جهانی شده و شاهد هستیم که این رژیم اشغالگر و نامشروع به یک چهره منفور و منزوی در سطح جهان تبدیل شده است.
کد خبر: ۶۵۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 18February 2024

جهانی شدن حمایت مردم دنیا از ملت مظلوم فلسطینگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- هادی کهن‌دل؛ عملیات «طوفان الاقصی» که توسط گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین در تاریخ هفتم اکتبر برابر با ۱۵ مهرماه علیه رژیم صهیونیستی انجام شد پاسخی واضح و روشن به دهه‌ها ظلم، ستم و کشتار مردم فلسطین توسط صهیونیست‌های غاصب است. عملیاتی که در آن شاهد بودیم برای نخستین بار رژیم صهیونیستی شکستی نظامی و اطلاعاتی را از گروه حماس دریافت کرده است.

اما رژیم صهیونیستی که در برابر زلزله ویرانگر عملیات «طوفان الاقصی» شکستی کامل و همه جانبه را متحمل شده بود با گسیل نیرو‌های نظامی خود به غزه جنگی نابرابر و خونین را علیه مردم غزه به راه انداخت که تا امروز نزدیک به ۲۹ هزار شهید و ۶۹ هزار مجروح برجای گذاشته است. شدت عمل و خشونت بسیار بالای ارتش اشغالگر و نامشروع صهیونیستی آنقدر وحشتناک و ناراحت کننده بود که خیلی سریع شاهد واکنش نهاد‌ها و جامعه بین‌الملل علیه تجاوزات نظامی این رژیم به غزه بودیم.

نکته مهم در این میان شکل‌گیری تجمع‌ها و برگزاری تظاهرات‌های اعتراضی در اغلب کشور‌های جهان علیه رژیم صهیونیستی به دلیل کشتار و قتل عام مردم غزه بود. از آنجایی که رژیم صهیونیستی هیچگاه حملات هوایی و توپخانه‌ای خود به غزه را متوقف نکرده بود شاهد ویرانی تقریبی شهر غزه به دلیل بمباران‌های مداوم و گسترده رژیم صهیونیستی هستیم.

موضوع مهم دیگر، جهت گرفتن دامنه حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی به سمت اماکن مقدس شامل مساجد و کلیسا‌ها و همچنین از آن مهمتر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه است. این حملات آنقدر وسیع و فراوان بود که تقریبا تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی غزه آسیب دیده و برخی از آن‌ها تحت فشار ارتش رژیم صهیونیستی تخلیه و تخریب شده است.

همین امر هم موجب شد تا افکار عمومی مردم منطقه و جهان به شدت تحت تاثیر قساوت و سنگدلی رژیم صهیونیستی نسبت به مردم غزه قرار گرفته و شاهد گسترش بیش از پیش تجمع‌ها و راهپیمایی‌های در تمامی کشور‌های جهان و حتی کشور‌هایی باشیم که تا به حال شاهد این موضوع نبوده است. ازجمله این کشور‌ها می‌توان به استرالیا، کانادا، کشرو‌های اروپای غربی و حتی آمریکا نام برد.

از طرف دیگر موضوع حساس دیگری که موجب شد تا افکار عمومی به شدت نسبت به جنگ غزه واکنش نشان بدهد کشتار و قتل عام بسیار بالا و فراوان زنان و کودکان در غزه بود. بر اساس آماری که از ابتدای آغاز جنگ غزه تا امروز به صورت منظم و مرتب منتشر می‌شود بیش از نیمی از شهدا و مجروجان غزه را زنان و کودکان این شهر تشکییل می‌دهند.

موضوع دیگر حمایت و پشتیبانی آمریکا و کشور‌های غربی از رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه است. این امر موجب شده تا جدیدترین و دقیق‌ترین سلاح‌ها و بمب‌های سنگین به دست ارتش رژیم صهیونیستی رسیده و آن‌ها نیز برای بمباران غزه از این سلاح‌های اهدایی آمریکا استفاده کنند.

در حقیقت می‌توان گفت آن چیزی که بیش از پیش افکار عمومی مردم منطقه و جهان را از جنگ غزه و حملات رژیم صهیونیستی آزرده خاطر کرده همراهی و همدستی آمریکا با این رژیم سفاک و خون‌ریز در کشتار و قتل عام مردم غزه است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که در حال حاضر وضعیت و جایگاه رژیم صهیونیستی در نزد افکار عمومی مردم منطقه و جهان در پایین‌ترین سطح و بدترین وضعیت خود از ابتدای تشکیل این رژیم در سال ۱۹۴۸ تا امروز دارد. این وضعیت به صورتی است که امروز شاهد فشاری طاقت فرسا و غیرقابل تحمل از جانب افکار عمومی جهان در سران و مقامات تل‌آویو هستیم.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار