امام جمعه شیراز مطرح کرد؛

لزوم تحقق سند ایثار و شهادت با افزایش تولیدات محصولات فرهنگی

آیت‌الله دژکام گفت: نیازمند تلاش بیشتر در عرصه تولیدات محصولات فرهنگی برای تحقق کامل سند ایثار و شهادت هستیم.
کد خبر: ۶۵۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰ - 18February 2024

لزوم تحقق سند ایثار و شهادت با افزایش تولیدات محصولات فرهنگیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، آیت‌الله «لطف‌الله دژکام» نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز روز گذشته (شنبه) در آیین اختتامیه هشتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار در شیراز اظهار داشت: طی سال‌های گذشته سند فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده و در راستای تحقق مفاد آن، اقدامات شاخصی هم انجام شده است، اما مجموع این تلاش‌ها به میزانی نبوده که بگوییم جریان فرهنگی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بناست با اجرای این سند در زمینه ایثار و شهادت فرهنگسازی شود، افزود: ما مدعی تمدن نوین اسلامی برای جهانیم و برای تحقق این مهم کار به فعالیت زیاد در عرصه تولیدات فرهنگی نیازمندیم.

نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: به نظر می‌رسد اگر عنصر اصلی شعر را تخیل فرض کنیم، مابقی هنر‌ها میهمان شعر هستند، بنابراین ابتدا باید این تخیل شکل بگیرد و سپس در قالب یک هنر خود را نشان دهد.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: نیاز داریم که اساتید عرصه شعر مابقی هنر‌ها را میهمان سفره خود کنند در حالی‌که این ارتباط تاکنون ملموس نبوده است.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: نیاز داریم کنگره‌هایی در دستور برگزاری قرار گیرد که همه هنرمندان را گرد هم بیاورد و اینگونه جریان سازی فرهنگی شکل خواهد گرفت.

امام جمعه شیراز مجددا خواستار برگزاری جشنواره‌ای شد که شعر محور اصلی آن باشد و دیگر هنر‌ها مورد تحلیل قرار بگیرند و ابراز امیدواری کرد که در راستای پیشبرد سند ایثار و شهادت این مهم اجرایی شود.

وی در خاتمه سخنان خود از برگزاری کنگره سرداران و امیران شهید فارس در آبان ماه سال آینده و در سالروز شهادت شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) خبر داد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار