در جمع خبرنگاران؛

سرلشکر باقری: حضور چشمگیر فیلم‌های دفاع مقدس در جشنواره فیلم فجر/ راهیان نور با استقبال خوب جوانان در حال برگزاری است

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی در اختیار محققان قرار گرفته است، گفت: در جشنواره فیلم فجر امسال فیلم‌های دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند.
کد خبر: ۶۵۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ - 18February 2024

رئیس ستاد کل نیروهای مسلحبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز (یکشنبه) در حاشیه دوازدهمین جلسه هیئت امنای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به همت مسئولان مربوطه، راهیان نور با حضور پرشور جوانان مشتاق در حال برگزاری است و با توجه به اینکه از ۲۳ اسفند، ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد، اوج سفر‌های راهیان نور از ۲۲ بهمن‌ آغاز شده و تا ۲۳ اسفند ادامه خواهد داشت.

سرلشکر باقری افزود: راهیان نور با استقبال خوب جوانان کشورمان اعم از دبیرستانی‌ها و دانشگاهی‌ها در حال برگزاری است و امیدواریم که در روزهای باقی‌مانده، سایر مشتاقان بتوانند از این فرصت بی‌نظیر بهره‌مند شوند. 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به انتخاب شعار راهیان نور سال ۱۴۰۳ با عنوان «در راه فتح قله‌ایم» عنوان کرد: این شعار که مسیر کلی حرکات مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مجموعه های مربوطه را نشان می‌دهد، نشان از مسیر رو به رشد مقاومت و انقلاب اسلامی دارد و امیدواریم این حرکت رو به رشد، ملموس و قابل مشاهده باشد.

وی همچنین درخصوص اقدامات صورت گرفته برای آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس گفت: تولیدات این حوزه رو به رشد است و آمار‌ها را مسئولان مربوط ارائه کردند که در این جلسه نیز مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت. در جشنواره فیلم فجر امسال نیز فیلم‌های دفاع مقدس حضور چشمگیری داشتند و اسناد، مدارک و مستندات مرتبط با جنگ تحمیلی هم در اختیار محققان قرار گرفته است.

سرلشکر باقری بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به لحاظ تجهیزات و تسلیحات زمینه حمایت از فیلمسازان این حوزه را نیز بیش از گذشته فراهم کرده و افق رو به رشدی را شاهد هستیم. امیدوارم که این تولیدات هر ساله به لحاظ کمّی و کیفی رشد قابل توجهی پیدا کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این جلسه پیشنهاد شد که موضوع مقاومت ضد استکباری و ضد صهیونیستی به حوزه ماموریتی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اضافه شود که پس از بحث و بررسی مورد تصویب اعضا قرار گرفت. این موضوع بایستی با بررسی تاثیراتی که بر اساسنامه و حوزه‌های مسئولیتی بنیاد می‌گذارد به طور کامل بررسی شود و در صورت تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) این اتفاق رخ خواهد داد.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها