طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران: کتاب فرهنگنامه شهدای ورزشکار استان مازندران تدوین شود

سرهنگ پاسدار «سلامی» گفت: کتاب فرهنگنامه شهدای ورزشکار استان مازندران با همکاری مرکز اسناد دفاع مقدس و اداره کل ورزش و جوانان استان تدوین شود.
کد خبر: ۶۵۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 18February 2024

کتاب فرهنگنامه شهدای ورزشکار استان مازندران تدوین شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مازندران، سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در دیدار با «علی رجبی وندچالی» مدیر کل ورزش و جوان استان مازندران از اقدام ارزشی و انقلابی حضور پیکر مطهر شهید گمنام در محل رقابت‌های المپیک انتخابی ۲۰۲۴ تشکر کرد و اظهار داشت: این اقدام انقلابی هم بازتاب بین المللی و هم بازتاب ملی داشت و از اداره کل ورزش و جوانان مازندران قدردانی می‌کنیم که مقدمات این کار ارزشمند را فراهم کرد.

وی افزود: موضوع مأموریت‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موضوع جهاد، مقاومت، ایستادگی و ارزش‌های انقلابی این مردم است که اوج آن در دوران دفاع مقدس شکل گرفت و ارزش‌های دفاع مقدس میراث گرانبها و گنجینه تاریخی برای تاریخ کشورمان شد.

این مسئول با بیان اینکه هرجا به ارزش‌ها تمسک جستیم و آن را الگوی خودمان قرار دادیم در آن میادین پیروز بودیم و از گردنه‌ها عبور کردیم، ادامه داد: در میادین ورزشی، ورزشکاران ما هرچه بیشتر با ارزش‌های انقلاب و سیره شهدا آشنا شوند و به ارزش‌های انقلابی معرفت پیدا کنند در آن میادین آثار و برکات بیشتری را شاهد خواهیم بود که باعث تقویت روحیه ارزشمداری در جوانان خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سلامی اضافه کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان که با حکم استاندار به عنوان رئیس کارگروه ورزش و جوانان ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت انتخاب شد، انتظار داریم با همکاری سایر دستگاه‌های عضو، در حوزه ورزشی و نشر و ترویج ارزش‌های انقلابی و دفاع مقدس در میادین ورزشی و جامعه ورزشی اتفاقات خوبی را در سال ۱۴۰۳ رقم بزنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران  بر حضور فعال ۱۷۴ هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت در میادین ورزشی تأکید کرد و گفت: جامعه ورزشی متبرک به حضور شهید گمنام است و انتظار داریم یادمان این شهید گمنام را بزودی احداث و رونمایی کنیم.

وی فعال شدن کارگروه ورزش و جوانان ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت را در سال ۱۴۰۳ از مهمترین هدف این دیدار دانست و اذعان داشت: برنامه‌های دفاع مقدس مجموعه‌ها و هیأت‌های ورزشی در سامانه جامع بارگذاری شود.

این مسئول با بیان اینکه کتاب ورزشکار شهید «ذبیح الله عالی» در مراحل تدوین قرار دارد خواستار حمایت در چاپ و انتشار این کتاب شد و عنوان کرد: کتاب فرهنگنامه شهدای ورزشکار استان با همکاری مرکز اسناد دفاع مقدس استان و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز تدوین شود.

سلامی با اشاره به نقش رزمندگان مازندران در عملیات‌های بزرگ نظیر عملیات والفجر هشت تصریح کرد: کارگروه ورزش و جوانان ستاد مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت نسبت به برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای در این مناسبت‌ها اقدام کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار