پس از 34 سال انتظار؛

پیکر مطهر شهید بیژن حافظی به زادگاهش شهرستان آمل بازگشت

پیکرمطهر شهید بیژن حافظی که بعد از 34 سال به زادگاهش بازگشت صبح امروز با تشییع باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان آمل، در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۶۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ - 05January 2016

پیکر مطهر شهید بیژن حافظی به زادگاهش شهرستان آمل بازگشت

به گزارش دفاع پرس  از مازندران، پیکر شهید بیژن حافظی که بعد از 34 سال به زادگاهش بازگشت صبح امروز با تشییع باشکوه مردم ولایتمدار شهرستان آمل، در گلزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) به خاک سپرده شد.

آیین وداع با این شهید دفاع مقدس نیز شب گذشته بعد از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد و پس از آن به تکیه مشایی مکان مذهبی زادگاهش منتقل شد.

شهید بیژن حافظی یکی از شهدای تازه احراز هویت شده در مازندران است که سرباز وظیفه لشکر 30 ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرگان بوده و در سن 20 سالگی راهی جبهههای حق علیه باطل شد.

این شهید در سوم آبان ماه سال 1358 بین آبادان و ماهشهر توسط نیروهای بعثی به اسارت در آمده و در ماه محرم سال 1360 برای برگزاری محفل عزای حسینی در شب عاشورا بر اثر شکنجههای رژیم بعث در اردوگاه به شهادت رسید.

در همان سال مسئولان کشور عراق و رژیم بعث با ترس از آمارگیری نیروهای صلیب سرخ جهانی اعلام کردند که این شهید به همراه 10 اسیر دیگر ایرانی از بند اسارت آزاد شده اما تنها یک اسیر از این جمع به داخل ایران بازگشت.

در سال 1382 با ناامیدی از یافتن پیکر شهید آزاده، حافظی به عنوان شهید گمنام معرفی شد ولی در تفحص سال 1390 در محل شهادتش به همراه تعدادی از شهدای دیگر پیکر مطهرش پیدا شده و بهعنوان شهید گمنام در بهشت زهرا (س) تهران تشییع و خاکسپاری شد.

پس از آزمایشهای لازمDNA و تائید خانواده شهید، والدین متقاضی جابهجایی پیکر شهید از تهران به گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) آمل شدند و این مهم از سوی نمایندگی ولیفقیه ارتش جمهوری اسلامی برای کسب مجوزهای شرعی انجام شد تا شهید حافظی پس از 35 سال مفقودی به زادگاهش بازگردد.

شهید حافظی در قطعه 50، ردیف 86 و شماره 30 بهشتزهرا (س) تهران دفن بوده که با موافقت شرعی، روز گذشته به شهرستان آمل منتقل شد و امروز در گلزار شهدای آستان امامزاده ابراهیم (ع) به خاک سپرده شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار