بیان دغدغه‌های اهالی مطبوعات در نمایشگاه رسانه‌های ایران

ایمان شمسایی معاون محتوایی بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: در این نمایشگاه ما دربازه دغدغه‌های مشترک صنفی مثل امنیت شغل خبرنگاران و روزنامه‌نگاران، بیمه و پیوند نهاد‌های اقتصادی با اقتصاد رسانه صحبت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۰ - 19February 2024

بیان دغدغه‌های اهالی مطبوعات در نمایشگاه رسانه‌های ایرانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «ایمان شمسایی» معاون محتوایی بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگویی اظهار داشت: یکی از تفاوت‌های نمایشگاه امسال با دوره‌های قبل که امسال بعد از شش سال برگزار می‌شود این است که این نمایشگاه باید مانند دوره‌های قبل احیا شود و باعث شود افراد، رسانه‌ها هم را ببینند و در اینجا بحث صنفی مطبوعات مطرح بشود که این یکی از حسن‌های نمایشگاه رسانه‌های امسال است.

وی افزود: نکته دیگر بحث انسان رسانه‌ها است، ما در کشور با چرخش اطلاعات روبرو هستیم و نمی‌توانیم خیلی خط کشی‌گزاری داشته باشیم و بگوییم این رسانه دارای مجوز است و این رسانه نیست، البته ما به رسانه‌های فاقد مجوز رسمیت نمی‌دهیم، ولی خود خبرنگار‌ها و انسان رسانه‌ها موضوعیت دارند.

معاون محتوایی بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ما برای اولین‌بار موضوع انسان رسانه‌ها را یه رسمیت شناخته‌ایم و برای این موضوع یک غرفه به نام کافه رسانه داریم.

شمسایی اظهار کرد: در این نمایشگاه همگرایی بیشتری بین رسانه.‌های داخلی و خارجی ایجاد شده است به‌عنوان مثال ما غرفه غزه را خواهیم داشت و همچنین مهمانان خارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی عنوان کرد: نمایشگاه مطبوعات همیشه محل تضارب آرای سیاسی بوده تا سیاسیون با هم حرف بزنند 

معاون محتوایی بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ما بحث‌های صنفی را نیز مطرح می‌کنیم، ما در عین حال که گرایش‌های مختلف سیاسی داریم، اما رسانه‌هایی هستیم که یک سری دغدغه‌های مشترک صنفی داریم که از منتهی الیه جناح چپ تا منتهی الیه جناح راست دغدغه‌های ثابتی است.

ایمان شمسایی افزود: این دغدغه‌ها مثل امنیت شغلی، بیمه، پیوند نهاد‌های اقتصادی با اقتصاد رسانه است که باید در این نمایشگاه درباره آن‌ها صبحت کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای جلوگیری از فیک نیوز‌ها در این نمایشگاه برنامه‌ای وجود دارد گفت: ما نشست‌های تخصصی در زمینه جلوگیری از فیک نیوز‌ها داریم، ما غرفه‌ای برای اخبار جعلی داریم.

معاون محتوایی بیستوچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران تصریح کرد: الان بحث باج نیوز‌ها، اخبار جعلی و فیک نیوز‌ها دغدغه همه رسانه‌های رسمی با هر گرایش سیاسی است.

ایمان شمسایی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه محلی است که اگر ما دیدار چهره‌به‌چهره با هم داشته باشیم می‌توانیم درباره دغدغه‌های مشترک خود حرف بزنیم.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران با نام و رویکرد جدید توسط معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از امروز ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ به مدت ۴ روز در مصلی امام خمینی تهران شروع به کار کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار