با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران؛

دومین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت برگزار شد

دومین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت (بزرگداشت شهید طهرانی مقدم)، به همت مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و با حضور قاضی‌زاده هاشمی برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۲۳۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲ - 19February 2024
دومین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت برگزار شدبه گزارش گروه حماسه و جها دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در دومین جشنواره جایزه ملی شهید پیشرفت ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، اظهار داشت: از همکارانم در بنیاد شهید که این ابتکار را به خرج داده و چند سالی است این جشنواره را به نام شهدای علمی برجسته کشور برگزار می‌کنند، بسیار تشکر می‌کنم.
 
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها دو نکته مثبت دارد؛ ابتدا اینکه ما پیرامون شخصیت آن شهید شاخص صحبت می‌کنیم و همچنین در امتداد راه روشنی که آن شهید قدم برداشته و افتخارآفرینی کرده، حرکت می‌کنیم و این عزیزان در عرصه‌های علمی و فناوری به جامعه معرفی و راهشان شناخته می‌شود.
 
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ملت‌ها زمانی که تمدن خود را می‌سازند در معرفی تمدن دستاوردهای خود را معرفی می‌کنند، خاطرنشان کرد: البته شاید نشان دادن محصولات آن تمدن چندان جذابیت نداشته باشد اما آن تلاش و کوششی که در پشت آن وجود دارد مهم است.
 
وی افزود: در مورد ما و انقلاب اسلامی این امر یک ماهیت دیگر دارد و آن این است که سعی تنها نیست بلکه سعی در راه خداست و آنچه امثال شهید طهرانی مقدم را برجسته می‌کند همین است.
 
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: آنچه شهید طهرانی مقدم را ممتاز کرد این بود که ایشان علم را به تسخیر درآورد تا به تکلیف خود نسبت به خدا عمل کند و در مسیر تحقق الهی قرار گیرد به گونه‌ای که در کنار این شخصیت، ایشان شخصیت یک عارف را هم داراست و اینها را در چهره سایر شهدا هم می‌بینیم که در این موضوع چندوجهی و هدفدار بودن زندگی آنان را درمی‌یابیم.
 
وی با اشاره به اینکه بزرگترین درسی که شهید طهرانی مقدم به ما داد این است که با یک هدف مقدس زندگی کنیم تا فرصت برای اصلاح کردن وجود داشته باشد، تاکید کرد: امروز دو گروه نخبه در کشور وجود دارند که هر دو در بین مردم زندگی کرده‌اند، اولین دسته سختی‌ها را تبدیل به فرصت و رشد برای خدمت می‌کنند، اما دسته دوم وقتی به یک نقطه می‌رسند، می‌برند و مهاجرت می‌کنند.
 
قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: هر دوی اینها جز نخبگان و سرآمدان علمی کشور هستند اما یکی خودش را وقف خدا و مردم می‌کند و دیگری اولویت‌هایی غیر از این دارد.
 
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه آنچه ما باید به آن ارج نهیم ایثار در این مسیر است تا هرچه داریم در مسیر خداوند رحمان بدانیم و او هم دست ما را می‌گیرد، تاکید کرد: از نخبگان و افرادی که در حوزه‌های استارت آپی مختلف مشغول فعالیت هستند دعوت می‌کنم با ما همراه شوند و امیدوارم این برنامه جدی تر از گذشته ادامه پیدا کند و این کار افتخارآمیز را در تراز شهدایی که به نام آنها مزین است، ادامه دهید.
 
در انتهای این مراسم کارت مخصوص مرکز دانش‌پژوهان و سرآمدان ایثارگر که در اختیار اعضای آن قرار خواهد گرفت، رونمایی شد. همچنین از برگزیدگان علمی، استارت‌آپی و دانش بنیان تجلیل به عمل آمد و گردهمایی نخبگان هنری نیز برگزار شد.
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار