حضور حداکثری، اقتدار ملی/ مدرس دانشگاه در «کرسی آزاد اندیشی»:

مشارکت کمرنگ در انتخابات سبب شکست در مقابله با تحریم‌ها خواهد شد

«لطیفی» گفت: اگر مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ باشد، دشمنان به این بهانه که مردم پشت نظام خود نیستند، تحریم ها را تشدید کرده و این موضوع فشارهای اقتصاد و معیشتی را برای کشور و مردم بدنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴ - 20February 2024

زمینه‌ساز تشدید تحریم‌ها، مشارکت کمرنگ در انتخابات خواهد بودبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، «پیمان لطیفی» مدرس دانشگاه رازی استان کرمانشاه در کرسی آزاد اندیشی «انتخاب اساسی» که به همت سازمان جهاددانشگاهی استان برگزار شد، با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات و اهمیت انتخاب نمایندگان اصلح، اظهار داشت: شرکت در انتخابات و انتخاب یک فرد اصلح می تواند مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه را کاهش دهد. 

وی افزود: اگر مشارکت مردم در انتخابات کمرنگ باشد، دشمنان به این بهانه که مردم پشت نظام خود نیستند، تحریم ها را تشدید کرده و این موضوع فشارهای اقتصاد و معیشتی را برای کشور و مردم بدنبال خواهد داشت.

وی در ادامه با تاکید براینکه مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که بر اجرای قوانین نظارت کافی داشته باشند، عنوان کرد: سال ۱۳۸۴ قانونی تحت عنوان قانون تسهیل ازدواج در کشور تصویب شد که در آن تسهیلات و خدمات خوبی برای ترغیب جوانان به امر ازدواج در نظر گرفته شده بود و حتی در این قانون آمده بود که دولت موظف به تامین مسکن زوج های جوان و یا پرداخت اجاره بهای آنها است، اما متاسفانه از آن زمان این قانون اجرایی نشده و از طرفی خود جوانان هم مطالبه گر اجرای آن نبوده اند. 

لطیفی در ادامه گفت: با توجه به این مسائل باید در انتخابات نمایندگان دقت داشته باشیم، برنامه های آنها را مطالعه کنیم و از همه مهمتر کسی را به عنوان نماینده راهی مجلس کنیم که تقوا داشته باشد و بدانیم پیگیر موضوعات خواهد بود. 

این کارشناس امور اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به اینکه چرا جامعه دانشگاهی استان برای انتخابات پیش رو لیستی ارائه نمی دهند، عنوان کرد: در دوره قبل انتخابات شورای شهر کرمانشاه، جامعه دانشگاهی و نخبگان استان لیستی ۱۱ نفره را برای این انتخابات ارائه دادند، اما متاسفانه آنچنان چوب لای چرخ آنها گذاشتند که تمام نفرات این لیست یکی یکی از ادامه رقابت در انتخابات منصرف شدند.  

وی  به تکثر کاندیداها در انتخابات پیش رو هم اشاره داشت و گفت: در این دوره از انتخابات تنها در شهر کرمانشاه ۱۴۱ کاندیدا برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شده اند که در بین آنها کاندیداهایی از گرایشات مختلف حضور دارند، لذا اگر می دانیم کاندیدایی اصلح است، بدون در نظر گرفتن منفعت طلبی های شخصی و نگاه قومی و قبیله ای، باید جامعه را به سمت انتخاب چنین افرادی سوق دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار