به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاعپرس، بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران در حالی آخرین روز خود را سپری میکند که در طول چهار روز میزبان اهالی خبر و علاقهمندان رسانه بود. بیش از ۶۰۰ رسانه داخلی در این رویداد فرهنگی که در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد شرکت داشتند.
یکی از نکات برجسته نمایشگاه امسال همزمانی این رویداد با جنگ غزه بود. نزدیک به چهار ماه از حمله رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه مردم در غزه میگذرد و غرفه غزه در ابتدای مصلی تهران با شرکت ۱۲ رسانه محور مقاومت از هشت کشور فلسطین، عراق، یمن، تونس، افغانستان، لبنان، ترکیه و پاکستان به همراه سه شبکه خبری المیادین لبنان، راپلی روسیه و سی سی تی چین، ۱۷ نشست تخصصی با محوریت رسانه و فلسطین و جنگ غزه برگزار کرده است.
فاطمه محمدی فعال رسانه در حوزه بین الملل و از مسوولان این غرفه با اشاره به وضعیت رسانهها در جنگ اخیر غزه اظهار داشت: ما امروز در کنار جنگ فیزیکی جنگ روایتها را داریم و با دشمن در چند جبهه که مهمترین آن جبهه جنگ رسانه و جنگ نرم است مبارزه میکنیم. ما در جنگنرم و روایتها ظرف یک ماه بعد از طوفان الاقصی پیروز میدان شدیم چرا که صادقانه با مخاطب صحبت کردیم.
وی افزود: نسل جدید نوجوان فلسطینی که در سوشال مدیا حضور فعال دارد راهی را برای پوشش حقیقت باز کرد و باعث شد رسانهها تحت تاثیر قرار گرفته و به دنبال پوشش حقیقت باشند.
این فعال رسانه به وظیفه امروز رسانهها در پرداختن به موضوع غزه اشاره کرد و گفت: باید سعی کنیم اخبار مظلومیت را به دور از سیاست کاری و قضاوت به مخاطب برسانیم چرا که مخاطب خود بزرگترین قضاوت کننده است. همچنین باید سعی کنیم در جامعهای که خبرها در لحظه مخابره میشود حضور گسترده تری در فضای رسانهای داشته باشیم.
انتهای پیام/ ۱۴۱