در نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی؛

استاندار خراسان رضوی: افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در اسفند ۱۴۰۳/ سردار یوسفعلی‌زاده: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی‌ همه‌جانبه است

نظری گفت: با توجه به برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی در اسفند سال آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۶۵۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 21February 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست «یعقوبعلی نظری» استاندار خراسان رضوی و دبیری سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و سایر اعضا در مشهد برگزار شد.

نظری در این نشست اظهار داشت: اراده همه ما تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی است؛ مخصوصا در بخشی که عمدتا تعلق اعتقادی و دلبستگی به آن داریم و بخشی از زندگی ما محسوب می‌شود اما تحقق این مهم نیازمند پیگیری مستمر و ارائه تدبیر و راهکار است.

وی ادامه داد: برای تکمیل پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی باید در کنار استفاده از ظرفیت دستگاه‌های استانی، از ظرفیت شرکت‌های فعال که عقبه آن‌ها را پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت تشکیل داده‌اند، استفاده شود و تصمیمات اتخاذ شده باید عملیاتی گردد.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: به موازات حل مشکلات عمومی استان، باید تکمیل پروژه احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی با جدیت دنبال شود چراکه برای موضوعات فرهنگی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت که اصالت دارد اهمیت قائل هستیم.

استاندار خراسان رضوی: افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در اسفند ۱۴۰۳/ سردار یوسفعلی‌زاده: تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی‌ همه جانبه استانی است

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه راه‌کارهای برون‌رفت از توقف عملیات عمرانی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: هفته آینده با هدف بررسی راهکارهای اجرای مصوبات هیئت امنای مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و همچنین ارائه راهکارهای جدید تامین منابع مالی جلسه‌ای با محوریت معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی و با حضور اعضای شورای شهر، شهردار مشهد و رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی برگزار شود و تصمیمات لازم اتخاذ شود.

نظری تصریح کرد: ضمن اولویت‌بندی پروژه جهت تکمیل باید پیگیر تخصیص اعتبارات سفر رئیس جمهور به مشهد در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان بود.

وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت مولدسازی در راستای تداوم عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی بیان داشت: با توجه به برگزاری کنگره ۱۸ هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی باید در اسفند سال آینده افتتاح شود.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکل‌های دفاع مقدس در راستای تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی تأکید کرد.

استاندار خراسان رضوی: افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در اسفند ۱۴۰۳/ سردار یوسفعلی‌زاده: تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی‌ همه جانبه استانی است

تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی استانی است

در این نشست سردار یوسفعلی‌زاده مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در سخنانی ابراز داشت: بحمدالله شورای اسلامی شهر مشهد تصمیمات خوب و ارزشمندی در خصوص مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اتخاذ کرده که یکی از آن‌ها پشتیبانی از پروژه تا تکمیل آن است که به شهرداری ابلاغ شده است.

وی افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی برای ادامه عملیات عمرانی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و جلوگیری از عدم توقف عملیات عمرانی، راه‌های متعددی را پیموده است که تاکنون نتیجه‌بخش نبوده و این پروژه دو سال است که تقریبا راکد و متوقف شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بحمدالله فعالیت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان جریان دارد و روند پیشرفت ماموریت در عرصه‌های مختلف قابل قبول است.

استاندار خراسان رضوی: افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی در اسفند ۱۴۰۳/ سردار یوسفعلی‌زاده: تکمیل پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیازمند پشتیبانی‌ همه جانبه استانی است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی در ادامه توضیحاتی در خصوص آئین‌نامه نگهداری مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و ساختار مدیریت آن و همچنین گزارشی از اعتبارات مصوب و تخصیص داده شده به این پروژه ارائه کرد.

یوسفعلی‌زاده ضمن قدردانی از مساعدت‌ها و عنایت‌های بعمل آمده در حوزه اقدامات فرهنگی و گرامیداشت مناسبت‌های ملی دفاع مقدس و مقاومت و همچنین تکریم پیشکسوتان و تجلیل از شهدای گمنام بویژه احداث یادمان در خور شأن این شهدای والامقام، درخواست کرد با توجه مضاعف و تمرکز تلاش‌های ستادی امکان تحرک مضاعف در راستای احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار