مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین؛

جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار می‌شود/ احیای شب نیمه شعبان در ده مسجد و امامزاده قزوین

خورشیدی از برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان در قزوین و شهرستان‌های تابعه و احیای شب نیمه شعبان در ۱۰ مسجد و امامزاده قزوین خبر داد.
کد خبر: ۶۵۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ - 24February 2024

جشن بزرگ نیمه شعبان برگزار می‌شود/احیای شب نیمه شعبان در ده مسجد و امامزاده قزوین

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، نشست خبری با محوریت برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان با حضور برجی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین، محمد خورشیدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین و کاظمی دبیر ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد. 

حسین برجی رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این نشست ضمن تبریک اعیاد پربرکت شعبانیه بیان کرد: درآستانه نیمه شعبان در بحث برگزاری جشن بزرگ خیابانی نیمه شعبان و با توجه به اینکه این جشن مسبوق به سابقه نبود از دو ماه پیش نشستی با فعالان فرهنگی برگزار شد. 

وی گفت: این جلسات با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سازمان فرهنگی و زیباسازی شهرداری تشکیل شد و پس از همفکری، ستاد برگزاری جشن نیمه شعبان ایجاد شد. جهت برگزاری این جشن بزرگ، موضوعات از طریق ۳۱ دستگاه احصا و سپس برگزاری این جشن از سوی استانداری به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد تا یک جشن در شأن امام زمان (عج) برگزار شود.  

در ادامه نشست، محمد خورشیدی مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) بیان کرد: یکی از راهبرد‌ها و سیاست کلان و اساسی دولت بسترسازی جهت ایجاد نشاط اجتماعی است. به ویژه در این نشاط جشن‌های میلاد ائمه اطهار جایگاه ویژه دارد و ما وظیفه ایجاد زیرساخت‌ها را داریم.  

وی گفت: در برگزاری جشن غدیر و میلاد حضرت رسول اکرم (ص) که این بسترسازی ایجاد شد و مردم عزیز استقبال زیادی از این مراسمات کردند و در روز نیمه شعبان نیز امیدواریم بتوانیم بستر ایجاد نشاط را فراهم نماییم. 

خورشیدی ضمن تقدیر از شورا و شهرداری در پشتیبانی از این گونه مراسمات با اشاره به اهداف برگزاری این جشن‌های مردمی اظهار کرد: این امر یک‌چرخش تحول آفرین است و هر چه میدان برای حضور مردم بیشتر باشد شاهد کیفیت بهتر این امر خواهیم بود.  

وی با اشاره به برگزاری جشن بزرگ نیمه شعبان افزود: علاوه بر برگزاری جشن خیابان شهدا در روز یکشنبه، امشب نیز در ۲۰ محله به صورت خاص جشن برگزار می‌شود و در ۱۰ مسجد و امامزاده مراسم احیای شب نیمه شعبان برگزار می‌شود و در همه شهرستان‌ها از چند روز گذشته کار ویژه جشن‌های خیابانی اجرا می‌گردد و امسال برای اولین بار است که این هماهنگی ایجاد شده است.  

خورشیدی در ادامه یادآور شد: امشب در خیابان‌های شهر قزوین و شهرستان‌ها مراسم نورافشانی برگزار می‌شود و برای خیابان شهدا از فردا ساعت ۸ صبح تا ۲۱ محدودیت ترافیکی اجرا می‌گردد. همچنین جشن بزرگ نیمه شعبان از ساعت ۱۴ تا ساعت ۲۰ برگزار می‌شود که این جشن باشکوه کاملا خانواده محور می‌باشد. 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو و اهمیت مشارکت مردمی گفت: یکی از موضوعات مهم موضوع انتخابات است که در طول برگزاری جشن‌های خیابانی نیمه شعبان، تریبون آزاد جهت شنیده شدن صدای مردم ایجاد شده تا شبهات پاسخگویی شوند.  

سیاست کمیسیون فرهنگی شورا، افزایش رخداد‌های فرهنگی و مشارکت مردمی است  

قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی قزوین نیز در این نشست ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج) بیان کرد: این‌جشن در راستای فعالیت‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر و سیاست‌های ویژه مناسبت‌های فرهنگی است و سیاست مهم ما در این خصوص افزایش رخداد‌های خیابانی است که در آن عامه مردم بتوانند شرکت کنند. 

وی گفت: وقتی جلسات در سالن‌های اجتماعات برگزار می‌شود خانواده‌ها تمایل کمتری به حضور دارند، اما برگزاری مراسمات در سطح خیابان‌ها موجب افزایش مشارکت مردم می‌شود و لذا برگزاری مناسبات را در خیابان‌ها پیش بینی کردیم. 

اللهیاری اظهار کرد: جشن نیمه شعبان نیز بر همین اساس در خیابان شهدای قزوین برگزار می‌شود. برای برگزاری این جشن بزرگ، مجموعه مدیریت استان، دستگاه‌های استان، هیئت‌های مذهبی مشارکت دارند. در سطح شهر به ویژه مناطق منفصل شهری، چوبیندر، شهرک دانش، مشعلدار، ناصرآباد نیز مجموعه‌های مردمی برای برگزاری جشن حضور خواهند داشت.  

وی افزود: جشن نیمه شعبان بزرگترین جشن ما مسلمانان است که در آن غم فراق امام زمان (عج) نیز جریان دارد و این جشن تمرینی برای آمادگی ظهور است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار