دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

آمریکا شریک جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

بیش از چهار ماه از آغاز جنگ غزه توسط رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه می‌گذرد و با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که آمریکا در این مدت از تل‌آویو به عمل آورده بی‌شک می‌توان ایالات متحده را شریک اصلی جنایت‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع در غزه دانست.
کد خبر: ۶۵۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 25February 2024

آمریکا شریک جنایت رژیم صهیونیستی در غزهگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با تداوم جنگ غزه که امروز وارد یکصد و چهل و دومین روز آن شده‌ایم دیگر بر کسی پوشیده نیست ارتش رژیم که در کمتر از یک روز با عملیات «طوفان‌الاقصی» که گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی مجری آن بودند آنگونه از هم پاشید و کنترل امور از دستانش خارج شد، اگر حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دنیای غرب و در راس آن امریکا را نداشت نمی‌توانست بیش از چهار ماه در برابر گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطینی و لبنانی و رزمندگان شجاع و نترس آن داوم بیاورد.

در حقیقت باید گفت تمامی جنایت‌ها و قتل‌عام‌هایی که تا امروز توسط ارتش اشغالگر و نامشروع رژیم صهیونیستی علیه مردم غیرنظامی و بی‌دفاع غزه انجام شده حمایت و پشتیبانی تمام قد کشور‌های غربی را به همراه خود داشته است. این حمایت‌ها از تامین مالی و تخصیص بودجه گرفته تا ارسال آخرین و به روزترین تجهیزات نظامی برای ارتش اسرا‌ئیل است.

فقط کافی است که جستجویی در میان رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بزنید تا با انبوه اخباری که پیرامون ارسال سلاح‌ها و تجهیزات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی روبرو شوید. در این میان یکی از کشور‌هایی که نقش اصلی و عمده‌ای در تامین نیاز‌های نظامی و تسلیحاتی این رژیم متجاوز داشته و همچنان هم دارد، کشور آمریکا است. زیرا این کشور به صورت سنتی و از گذشته تا امروز در قالب تعهد‌هایی وظیفه تامین و تجهیز و همچنین به روز رسانی جنگ‌افزار‌های ارتش رژیم صهیونیستی را برعهده داشته است.

اما ارسال سلاح و تجهیزات نظامی برای ارتش رژیم صهیونیستی فقط یک بعد ماجرا است و بعد از آغاز جنگ میان این رژیم نامشروع و حماس شاهد بودیم که آمریکا خیلی سریع و در کمترین زمان ممکن کشتی‌های جنگی و هواپیما‌های نظامی خود را به شرق مدیترانه اعزام کرد و با اختصاص دادن یک خط هوایی مستقیم به صورت کاملا واضح و روشن تسلیحات فراوانی ازجمه بمب‌های سنگین سنگرشکن را برای ارتش «اسرائیل» ارسال کرد.

در واقع بخش اعظم بمباران‌های سنگینی که توسط هواپیما‌های جنگنده رژیم صهیوینستی علیه باریکه غزه انجام شده و همچنان هم در حال انجام است با بمب‌ها و تسلیحات اهدایی آمریکا به این رژیم امکان‌پذیر بوده است. به خصوص بمب‌های سنگین سنگرشکنی که بعد از تحویل توسط آمریکا به ارتش «اسرائیل» در هدف قرار دادن و تخریب تونل‌های «حماس» در غزه مورد استفاده قرار گرفت.

از طرف دیگر گزارش‌های دریافتی حاکی از این موضوع بسیار مهم و حساس است که در طول جنگ غزه هواپیما‌های آمریکا به صورت شبانه روزی در آسمان غزه پرواز می‌کردند و همچنان هم پرواز می‌کنند اطلاعات به دست آمده را به صورت مستقیم برای ارتش رژیم صهیونیستی ارسال کنند تا هواپیما‌های اسرائیلی خیلی دقیق و بهتر بتوانند اهداف موردنظر خود را مورد هدف قرار داده و بمباران کنند.

البته آمریکا به عنوان یک کشور استعمارگر که جنگ‌های فراوانی را تا امروز در نقاط مختلف جهان انجام داده از همان روز‌های نخست جنگ غزه خیلی علنی و صریح اعلام کرد که آمریکا، هر آنچیزی که «اسرائیل» برای جنگ با حماس نیاز داشته باشد را در اختیار آن قرار خواهد داد و در این مسیر هیچ محدودیتی نیز وجود ندارد. موضوعی که نشان می‌دهد زرادخانه تسلیحاتی رژیم صهیونیستی به صورت کامل توسط آمریکا تکمیل و به روز رسانی می‌شود.

حمایت‌ها و پشتیبانی‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی فقط در حوزه تسیحاتی و تجهیزات نظامی محدود نشده است و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تا امروز در چند مرحله از کنگره درخواست بودجه برای کمک مالی به این رژیم اشغالگر و نامشروع کرده و تا کنون هم میلیارد‌ها دلار پول برای تل‌آویو ارسال کرده است.

آمریکا در حوزه‌های سیاسی و دیپلماتیک هم تا آنجایی که توانست و برایش مقدور بود از رژیم صهیونیستی در مجامع جهانی و بین‌المللی حمایت و پشتیبانی کرد و تا امروز تمامی قطعنامه‌های صادره در سازمان ملل و شورای امنیت را که خواستار آتش‌بس فوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه شده بودند را به صورت کامل وتو کرده است.

در پایان باید به این مهم اشاره کنیم که با توجه به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های روزافزون آمریکا از رژیم صهیونیستی و ارسال جدیدترین سلاح‌ها و مخرب‌ترین بمب‌ها برای ارتش «اسرائیل»، بدون شک باید آمریکا را شریک جرم اصلی این رژیم نامشروع در کشتار و قتل‌عام مردم غزه دانست. امری که موجب بدنامی بیش از پیش و منزوی شدن آمریکا در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها