دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

ضربه سهمگین مقاومت به بازدارندگی رژیم صهیونیستی

محور مقاومت و گروه‌های مقاومت در منطقه با عملیات‌ها و اقدامات دقیق و هوشمندانه خود در میان نبرد با رژیم صهیونیستی، ضربات سخت و سهمگینی را به این رژیم وارد کردند.
کد خبر: ۶۵۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۵ - 26February 2024

ضربه سهمگین مقاومت به بازدارندگی رژیم صهیونیستیگروه بین‌المللی دفاع‌پرس: با گذشت بیش از چهار ماه از آغاز جنگ غزه شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی و ارتش اشغالگر آن عملا میدان نبرد را به محور مقاومت به خصوص گروه حماس واگذار کرده است. این موضوع را می‌توان در عدم دستیابی فرماندهان ارتش این رژیم در تمامی اهداف و برنامه‌های ازپیش تعیین شده‌ای که برای آن جنگ غزه را آغاز کردند جستجو کرد.

فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی در روزی که حمله نظامی خود به باریکه غزه را آغاز کردند سه هدف اصلی و عمده را برای شروع این جنگ بیان کردند. نخست، از بین بردن فرماندهان حماس؛ دوم، نابودی گروه مقاومت اسلامی حماس و سوم، کوچاندن اجباری مردم غزه به نقاط دیگر ازجمله مصر بوده است. موضوعی که بعد از یکصد و چهل و سه روز جنگ در غزه به هیچکدام از آن‌ها دست پیدا نکرده است.

از طرف دیگر در کنار ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف و برنامه‌های خود، باید به ضربات سخت و دردناکی اشاره کرد که از رزمندگان حماس در غزه دریافت کرده است. بر اساس اخبار و گزارش‌هایی که در این مدت بیش از چهار ماه در رسانه‌ها و خبرگزاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منتشر شده است مبارزان حماس با اشرافی که به نقاط مختلف نوار غزه دارند در جریان جنگ شهری توانستند بسیاری از ادبات و تجهیزات جنگی ارتش رژیم صهیونیستی را مورد هدف قرار داده و منهدم کنند.

البته این پایان ماجرا نبود و در آن سوی مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله لبنان هم با گسیل نیرو‌های خود به مرز با فلسطین اشغالی عملا موجب شد تا چهار لشکر این رژیم به منظور ایجاد امنیت در مرز‌ها و جلوگیری از نفوذ مبارزان حزب‌الله در مرز مستقر شوند. همین امر هم موجب شد تا نیرو‌های کمتری در غزه داشته باشد و در حوزه نیروی انسانی در نبرد با مبازان حماس با مشکل روبرو شوند.

حال موضوع مهم این است که ماجرا در مرز به استقرار نیرو‌های دو طرف ختم نشد و حزب‌الله لبنان با هدف حمایت و پشتیبانی از مردم غزه با انجام عملیات‌ها و حملات مختلف ضربات سخت و سنگینی را به مراکز و پایگاه‌های مرزی رژیم صهیونیستی در مرز وارد کرد. مسئله‌ای که هم اکنون به یک معضل لاینحل برای تل‌آویو تبدیل شده است.

از طرف دیگر گروه‌های مبارز عراقی با شروع و گسترش جنگ غزه و مشاهده حمایت و پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی انجام عملیات‌ها و حملات گوناگون و متنوع را علیه ایالات متحده در دستور کار خود قرار دادند. گروه‌های مقاومت عراقی در چار ماه اخیر بار‌ها مراکز و پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه را مورد حملات موشکی، راکتی و پهپادی خود قرار داده و خسارات مالی فراوان و تلفات انسانی به آن‌ها وارد کردند.

اما جبهه سومی که علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شد و کمتر کسی، حتی آمریکا احتمال فعال شدن آن را درنظر می‌گرفت، یمن بود. ارتش و نیرو‌های مردمی یمن بعد از گذشت چند هفته از آغاز جنگ غزه بار‌ها و بار‌ها با صدور اخطاریه‌هایی به رژیم صهیونیستی و آمریکا تصریح کردند جنگ غزه و کشتار قتل عام مردم غیرنظامی و بی‌دفاع غزه را متوقف کنند وگرنه باید خودشان را برای حملات ارتش یمن آماده کنند.

این در حالی بود که نه رژیم صهیونیستی و نه آمریکا و کشور‌های غربی هشدار‌های متعدد یمن را جدی نگرفتند و اینگونه شد که ارتش یمن و نیرو‌های مردمی این کشور عملیات‌ها و حملات خود علیه مراکز و پایگاه‌های این رژیم اشغالگر و نامشروع را آغاز کردند و با هدف قرار دادن تاسیسات نظامی، ضربات سختی را به «اسرائیل» وارد کردند.

البته یمن ضربات سخت و دردناک دیگری را هم به رژیم صهیونیستی وارد کرد و آن هدف قرار دادن کشتی‌هایی بود که در دریای سرخ به مقصد سرزمین‌های فلسطین اشغالی حرکت می‌کردند. موضوعی که موجب شد تا تجارت دریایی این رژیم و بخش اعظمی از اقتصاد تل‌آویو با آسیب جدی روبرو شود.

در پایان باید بگوییم که تداوم جنگ غزه بیشترین ضرر و خسارت را برای رژیم صهیونیستی دارد، زیرا موجب می‌شود تا گروه‌های مقاومت در منطقه و به صورت کلی، محور مقاومت انسجام و اتحاد بیشتری برای مقابله و ایستادگی در برابر رژیم صهیونیستی پیدا کنند و تل‌آویو عملا خود را در جنگی ببیند که باید در چند جبهه بجنگد، موضوعی که قطعا از قدرت و توان این رژیم خارج است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها