رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا:

سواد رسانه‌ای مهم‌ترین پیش زمینه حضور در فضای مجازی است

حجت‌الاسلام قاضی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای مهم‌ترین پیش زمینه حضور در فضای مجازی است، گفت: نسل امروز را باید نسل دنیای دیجیتال، فناوری‌های اینترنت محور و وابسته به فضای مجازی دانست که با تکیه بر بستر‌های دیجیتالی و پلتفرم‌های تصویر محور شناخته می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۲ - 26February 2024

سواد رسانه‌ای مهمترین پیش زمینه حضور در فضای مجازی استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیداحمد قاضی» رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش در آیین اختتامیه اولین جشنواره تولیدات و فعالان فضای مجازی نیروی هوایی ارتش، اظهار داشت: نرم‌افزار‌های ارتباطی و پلتفرم‌های جدیدی که امروزه بسیار پرکاربرد است، باعث تغییر سبک زندگی جوانان شده است. 

وی افزود: ما این تغییر سبک را به فال نیک می‌گیریم و می‌دانیم که اجتناب‌ناپذیر است و باید ما خودمان را با آن وفق دهیم. همه این‌ها دلیلی است برای اینک متوجه شویم چقدر فضای مجازی در زندگی امروز ما مهم و تأثیرگذار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی خاطر نشان کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، نه تنها همه ما از کاربران فضای مجازی و ابزار‌هایی با هوش مصنوعی شده ایم، بلکه فضای مجازی به موازات زندگی حقیقی، تاثیرات خود را بر محیط، رفتارها، باور‌ها و روابط اجتماعی ما برجای گذاشته و می‌گذارد و چاره و گریزی جز پذیرش آن نیست.

وی خاطر نشان کرد: در چنین شرایطی بهترین گزینه برای مواجهه با آن، شناخت دقیق این پدیده با همه ابعاد به خصوص فرصت‌ها و تهدیدات است تا بتوانیم آگاهانه به سراغ آن برویم. این امر نیازمند کسب یک سری مهارت است که اصطلاحاً به آن سواد رسانه‌ای اطلاق می‌شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا اظهار کرد: نیروی هوایی ارتش در حوزه فضای مجازی جزو اولین‌ها بوده و هست و پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است، امیدواریم که با همت و تلاش شما فعالین فضای مجازی، روز به روز شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: نسل امروز را باید نسل دنیای دیجیتال، فناوری‌های اینترنت محور و وابسته به فضای مجازی دانست که با تکیه بر بستر‌های دیجیتالی و پلتفرم‌های تصویر محور شناخته می‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی بیان کرد: برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند تأثیر بسزایی در شناسایی و جذب افرادی شود که در حوزه فضای مجازی فعال هستند و تمایل به همکاری با مجموعه بزرگ نیروی هوایی ارتش دارند، از دل همین مسابقات و جشنواره‌ها گاهی اوقات ایده‌هایی پدید می‌آید که می‌تواند جرقه‌ای برای یک تحول عظیم در بخش فضای مجازی و تولیدات آن باشد.

وی افزود: فضای مجازی و فعالیت در آن، هم بهترین فرصت است و هم بدترین تهدید، مهم این است که ما چگونه بتوانیم از آن استفاده کنیم.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا گفت: دشمن روز به روز به فعالیتش در حوزه فضای مجازی می‌افزاید، این یک تهدید بسیار بزرگ است. اما ما هم با توجه به گستردگی استفاده این فضا می‌توانیم به تولید محتوای فاخر و جذاب بپردازیم تا مخاطب خودمان را جذب کنیم و تهدید دشمن را خنثی کنیم، این بهترین فرصت در حوزه فضای مجازی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار