رونمایی از آلبوم موسیقی ایرانی «قطره، باران، دریا» در آمل

آلبوم موسیقی ایرانی «قطره، باران، دریا» با حضور استاد «صدیق تعریف» از اساتید برجسته موسیقی دستگاهی کشور در شهرستان آمل رونمایی شد.
کد خبر: ۶۵۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱ - 26February 2024

رونمایی از آلبوم موسیقی ایرانی «قطره، باران، دریا» در آملبه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آلبوم موسیقی ایرانی «قطره، باران، دریا» با حضور استاد «صدیق تعریف» از اساتید برجسته موسیقی دستگاهی کشور در شهرستان آمل رونمایی شد.

آلبوم موسیقی ایرانی  «قطره، باران، دریا» توسط استاد «نبی احمدی» از چهره‌های دانشگاهی مازندران گردآوری و توسط «حامد ضرغامی» خوانده شد.

«حامد ضرغامی» خواننده آلبوم موسیقی ایرانی «قطره، باران، دریا» در خصوص رونمایی این اثر هنری گفت: این آلبوم از آن جهت که جنس کلامی بکار رفته در اشعار در نوع ومطابق مزاج جامعه متمایز شده است.

وی افزود: این اثر هنری بر اساس فواصل موسیقی ایرانی به صورت نوین تنظیم و تلاش شده تا برای شنونده‌های جدید یک کار بر پایه و اساس اسلوب موسیقی ایرانی باشد.

خواننده آلبوم موسیقی ایرانی «قطره، باران، دریا» اضافه کرد: موضوع اشعار این آلبوم که از زنده یاد «فریدون مشیری» و استاد «کدکنی» است، به مسائل طبیعت و آنچه نعمت‌هایی که خداوند به انسان داده و همچنین دوری از ناامیدی و پیش به سوی موفقیت اشاره دارد.

ضرغامی یادآور شد: قطعه اجرا شده در این آلبوم از دستگاه‌های ماهور، بیات ترک، نوا و دشتی تنظیم و برای مخاطبان عرضه شد.

وی با بیان اینکه پیش از این نیز حدود ۲۰ قطعه موسیقی سنتی خوانده و در شهرستان آمل رونمایی شده بود، خاطرنشان کرد: اثر «قطره، باران، دریا» نخستین آلبوم موسیقی ایرانی بوده که با هدایت و آهنگسازی استاد «نبی احمدی» و با همراهی افراد مختلف در مراحل تهیه تا اجرا نقش آفرینی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار