در سخنانی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: کمیته اسناد دفاع مقدس باید انسجام‌بخش فعالیت‌های حوزه اسناد باشد

سردار یوسفعلی‌زاده گفت: با برگزاری جلسات کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان خراسان رضوی باید بین اعضای این کمیته هم‌افزایی ایجاد شود تا برای موفقیت بیش از پیش در ماموریت حوزه اسناد با پویایی و انسجام وارد این عرصه شوند.
کد خبر: ۶۵۳۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴ - 27February 2024

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی: کمیته اسناد دفاع مقدس باید انسجام‌بخش فعالیت‌های حوزه اسناد باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خراسان رضوی، چهارمین نشست کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی و با حضور سایر اعضا در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دو سند بالا دستی قانونی وجود دارد که مصوب هیئت امنای این بنیاد است. یکی از این اسناد، آئین‌نامه حفظ اسناد و مدارک دفاع مقدس است که برای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مرجعیت قائل شده و دستگاه‌ها نیز مسئول مراقبت از اسناد دفاع مقدس خود و ثبت و ضبط آن‌ها هستند.

وی ادامه داد: کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان خراسان رضوی باید با تلاش مضاعف ستادی و دبیرخانه‌‌ای اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و تعامل بیش از پیش اعضا رونق پیدا کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی تاکید کرد: با برگزاری جلسات کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان باید بین اعضای این کمیته هم‌افزایی ایجاد شود تا برای موفقیت بیش از پیش در این مأموریت، با پویایی و انسجام وارد این عرصه شوند.

وی با تاکید بر تکمیل بانک اطلاعات تاریخ شفاهی، فعال بودن اعضای کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان خراسان رضوی را ضروری دانست.

در ابتدای این جلسه سرهنگ پاسدار «جواد قاصد نظامیان» مدیر اسناد و مدارک اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و دبیر این کمیته در سخنانی ضمن تأکید بر اهمیت تکمیل بانک اطلاعات تاریخ شفاهی، ارائه نسخه دیجیتال اسناد دفاع مقدس توسط دستگاه‌های استانی جهت استفاده محققین و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس به اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خواستار شد.

در ادامه اعضای کمیته اسناد و مدارک دفاع مقدس استان خراسان رضوی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه مأموریتی به بیان دغدغه‌ها خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار